De tijd doorspoelen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu De tijd doorspoelen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

De tijd doorspoelen

Blijf op de hoogte en volg Bianca

23 Juni 2018 | Nederland, Tilburg

21 juni 2018

Lieve medereizigers,

Met een weekje hittegolf voor de boeg tikt de tijd langzaam weg. Het openbaar vervoer is rond en we overwegen nu de Colca Canyon zelfstandig te doen. Auto huren en kleine dorpjes in de bergen doorkruisen, lijkt ons wel wat. Op de malaria tabletten na is de cirkel rond. Hier doet de aftelkalender zo goed zn werk. “Mam, er is voor het eerst een 1 als voorste cijfer!” Zeker weten en wat heeft dat lang geduurd he! Meer dan 200 nachtjes was het toen we ermee begonnen en nu is het bijna zover. Nu nog 18 nachtjes slapen.

Lieve Jesse,
Jouw tentamens zitten er op! Je wacht op de laatste drie cijfers. Een 7,5 en een 8 binnen. En nog belangrijker: je bindend studie advies gekregen. Het wachten op die laatste drie cijfers duurt lang. Maar ja, die essays nakijken, is natuurlijk niet zomaar gebeurd. Je bent er zelf van overtuigd dat je die propedeuse gewoon ineens hebt binnengehaald. Je besloot namelijk niet in te schrijven voor de hertentamens. Klein risico, maar je overschat jezelf meestal niet. Het zal dus wel los lopen. Het eerste halfjaar was zwaar, het tweede halfjaar heel hard gewerkt maar meer relaxed. Je teamleidersrol bij AH gaat volgende maand officieel in. Ook daar je doel behaald. Afgelopen tijd veel gewerkt. Het is inmiddels zomerstop bij de voetbal dus je leven neemt een heel rustig tempo aan. Jij verheugt je op de komst van Rens en Remko in het team. Zo genoten van jou tijdens het senioren toernooi. Wat had je daar zin in. Je glunderde! Peru is dagelijkse kost voor je. Je speurt heel het world wide web af naar nieuwe filmpjes. Gisteren riep je me. Een filmpje waar een man in de Amazone werd gevolgd door een krokodil en bijna werd gepakt. Hij werd gered door iemand die in het water sprong en een elleboog stoot aan de krokodil gaf..... Je hoopt dat de week expeditie in de Amazone Afrika gaat overtreffen qua spanning. Een dier dat een prooi eet net als de leeuwen die we zagen. Een jaguar langs de waterkant, zwemmen met dolfijnen.... als er maar natuur is met veel dieren. Een stukje spanning daarbij zou bonus voor je zijn. Papa zit in Australië voor zn werk. We eten met vieren vanavond. Drie kinderen met glinsterde ogen, drie kinderen met enthousiaste gezichten. Die voorpret is zo heerlijk. Een geluksmoment.
Inmiddels heb je weer plaats genomen achter je Playstation. Sinds een paar maanden speel je met je voetbalteam forthnight. Trots vriend! Trots op de verstandige keuzes die je telkens maakt. En vooral omdat je echt een fijne kerel bent.

Lieve Yara,
Je bent weer aan het strijden, aldus jijzelf. En het is een hele opgave voor je. Jesse en Nyah zijn klaar en jij hebt nog Wiskunde B, Scheikunde en Duits. Ivm je bezoek aan Beyoncé en Jay-z afgelopen woensdag met Imke en Pleun in de Amsterdam Arena ben je al weken bezig geweest met de voorbereidingen. Beyoncé, je eerste concert. Wat heb je vanaf vorig weekend een voorpret gehad. Op niet-studiemomenten ben je aan het jammen. Je lacht en zegt dat je er zoveel zin in hebt. Wij genieten mee. Met de muziek keihard en drie meiden meeblerend op de achtergrond reden we afgelopen woensdag naar Amsterdam. Papa en ik zetten jullie af en nemen zelf de trein richting Amsterdam Centraal. Met 27 graden boffen we. We eten in de Jordaan en genieten van de hoeveelheid mensen die op allerlei manieren genieten van het mooie weer. We krijgen foto’s en filmpjes via de app waardoor we een stukje meekregen van de Otr 2 toer. Als we jullie weer zien, drie enthousiastelingen. Het was zo gaaf! Je vraagt veel van jezelf. Cambridge Engels en een beta vakkenpakket. En een gemiddelde waar je zeker trots op mag zijn. Natuurkunde is je ergste nachtmerrie, telkens weer. Helaas kan ik je niet helpen. Ik snap er werkelijk niets van. Gelukkig heb je het Goethe Duits afgeslagen. Ook daar mocht je extra lessen voor volgen en en internationaal erkend examen voor afleggen. Je wilde het eigenlijk doen omdat je zo goed bent in Duits. Als we met je de voors en tegens op een rijtje zetten, zie je ervan af. Met dit pakket en 12 uur per week werken, blijft er niet veel tijd over. Vorige week mocht je op Isabeau en Daan passen. Wat heb je weer genoten. Deze dagen heb je je zinnen gezet op je vakantie garderobe. Bikini en espradilles... er zijn er al veel gekomen. Helaas staan hier nu weer drie dozen om retour te zenden :). “Kunnen we de tijd niet doorspoelen?” Je kan niet wachten om naar Peru te gaan. 4,5 week geen verplichtingen. Je bent moe, heel moe. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk geef je aan. Teveel van jezelf gevraagd? Al werkt je te lage hb ook niet mee. We waken erg over jouw energie gevers. Bij de Jumbo heb je het helemaal naar je zin. Afgelopen zondag straal je als je thuiskomt. Twee teamleiders hebben jouw inzet, manier van met klanten omgaan en het feit dat je jezelf aan de gang houdt opgemerkt aldus jijzelf. Dat doet je goed! Iedere keer kom je weer terug met leuke inspirerende klantverhalen. Op zn Yaras verteld. Je schorsing bij the Legacy loopt ten einde. Trots op jouw heldere kijk op de zaken. Trots dat je de zaken altijd van twee kanten bekijkt. Trots dat je gaat staan voor wat jij vindt, ook al mocht je jouw woordje niet doen. Meid, nog twee dagen ‘strijden’ en dan ben je vrij. Ik gun je je welverdiende vakantie.

Lieve Nyah,
Gewoon eerste geworden tijdens de paardrijwedstrijd vorige week. Je wilde telkens niet mee doen, maar dit keer heeft Lexi je overgehaald. Samen hebben jullie hiernaartoe geleefd. Jouw gezichtje. De spanning tijdens de proef. Maar zeker ook jouw gezichtje toen je je naam maar steeds niet hoorde bij de prijsuitreiking. Je wist eigenlijk niet goed hoe je moest reageren. Wij zagen aan heel je lichaam je blijdschap. Zo blij, zo blij. Dat hebben we 1 keer eerder gezien. Toen je gekozen was voor de leerlingenraad. Intense blijdschap! Een geweldige emotie! Jij bent sinds een week klaar met alle toetsen. Wie had nu gedacht dat de overgang zou soepel zou verlopen. Het niveau past je prima. Met Sanne ben je nu aan het trainen. Hardlopen en oefeningen doen op de toestellen in het Reeshofpark. Dat doen jullie samen een paar keer per week. Morgen gaan jullie uit eten bij perron 3 en daarna twee uur bowlen met Tom en Thomas. Maandag ga je naar de Efteling met Sanne, dinsdag sportdag en woensdag dagje Amsterdam. En dan moet je volgens mij drie dagen werken. Je mag andere dingen gaan doen op je werk. Dennis heeft jouw hands on mentaliteit opgemerkt. En heeft aangegeven dat je zo enthousiast bent. Je krijgt er andere taken bij. Jij bent erg verantwoordelijk dus dat gaat helemaal goed komen. Bij alle drie zien we dezelfde ingrediënten terug op het werk. Zit dus blijkbaar in de genen. De aardbeienplantjes in de tuin doen het goed. Ook de ingegraven aardappelen zijn uitgeschoten. Jij geniet hiervan. Samen maken we dagelijks het eten klaar. Je helpt graag en als we niet helemaal weten hoe papa custard maakt, kun jij dat feilloos vertellen. Behulpzaam als altijd! Vannacht kom je bij mij logeren. Dat heb je zo uitgekiend. Kunnen we morgen samen uitslapen en in bed een film of GTST kijken. Yara logeerde gisteren bij me. Heerlijk dat jullie dat nog zo fijn vinden. Lieve Nyah, we zijn vanmiddag begonnen met inpakken. De gekochte cadeautjes voor de kindjes onderweg, de rollen snoep en je nieuwe legging.... dat ligt klaar. Je vindt het gezellig dat opa en oma meegaan en hebt goed met ons geoefend met wandelen. Volgende week wat meer tijd en mooi weer. Wandelschoenen aan en op naar Intermezzo.

Lieve Joerie,
Op de ambassade nu voetbal aan het kijken. En ook morgenavond zal je daar zijn voor Australië - Peru. Australië is jouw laatste werkbezoek voor Peru. En als je thuis komt, staat de vacature open. Hoe gaaf is dat! Na maanden al het werk doen, mag je nu naar die door jou zo graag gewilde functie solliciteren. Momenteel maar 1 functie waar je je mee in the picture kan zetten. Voor de tweede keer een kans op het goede moment. Gewoon effe assesment doen en gewoon effe wat mensen onder tafel lullen :)
Overmorgen starten ze met ons huis. Net gepasseerd en nu bouwen. Wat kijken we daarnaar uit. Volop ideeen om er een thuis samen van te maken. Het huis waar ons gezin hopelijk gaat verdubbelen. Zo had ieder huis zn eigen fase. Ook voor ons wordt het lange wachten bijna beloond. Ook wij leven toe naar de door ons geplande reis. Wederom een gaaf programma. Met de week in de Amazone in the middle of nowhere als absoluut sensatie moment. Je voelt je erg bevoorrecht dat je ouders mee gaan genieten. We gaan er met zevenen een ongelooflijk avontuur van maken! Nog een paar dagen om Spaans door te nemen samen. Is vast weer lachen, net als de cursus. Ik kijk uit naar zoveel tijd samen. Mis je!

Lieve Jan en Wil,
We werden verrast met ons eigen team-T-shirt door jullie. Hoe leuk was dat! Crea bea’s zijn jullie. Expeditie Peru staat op het t shirt. De woorden van de gids in de amazone: Its not a holiday, its an expedition. Met een textielstift kunnen we aanvinken waar we zijn geweest. Net als bij de Posjes. Check! En nog mooier... de kids hebben gezegd dat ze het T-shirt aantrekken. Drie pubers die dat doen! Standaard in de rugzak mee, dat T-shirt! Op naar de selfies!
Jullie reisbenodigdheden zijn bijna allemaal gekocht. Rugtassen, wandelschoenen, speciale outfit. Er is een kapitaal uitgegeven. De voorbereidingen voor het vertrek van Gio lopen ten einde. Net als bij alles is dit met zorg door jullie gedaan. Met gemengde gevoelens zullen jullie hem wegbrengen. Het is goed zo. Tijd voor jullie na al die jaren zorgen voor. Jouw nachten zullen inmiddels niet meer zo rustig zijn Wil. En weet je, je gaat alles vast gewoon doen. En de uitdagingen onderweg die lossen zichzelf vast op. Heel bijzonder dat jullie zon groot avontuur met ons willen meebeleven. Laten we er een mooie herinnering van maken!

Ja Yaar, je hebt gelijk. Konden we de tijd maar doorspoelen. Hoe erg kun je naar de vakantie verlangen he! Laten we genieten van de mooie zomerdagen komende week. Deze zullen ons weer dichterbij ons vertrek brengen.

De laatste loodjes zijn begonnen...

Liefs Bianca

• 24 Juni 2018 - 09:23

Wil:

Ja mooi om te lezen mijn kleinkinderen hoe ze hun toekomst vorm geven ik ben er beren trots op ze hoe ze het allemaal toch maar doen
    Gezellig even een kopje thee deze week met Jesse Nyah die zomaar even belt om te vragen hoe is het oma alles goed en dan zomaar een lief berichtje van Yara fijn om deel uit te maken van hun leven

Ja mijn kleinkinderen die uitkijken naar de reis die we met hun gaan beleven al de uitdagingen de grens verleggende meerdaagse tochten met weinig bagage moet het toch zelf dragen
    Maar ben benieuwd hoe of ik het ga doen geen douche geen toilet misschien met een lach en een traan maar het zal wel goed komen Ook het aftellen van de dagen op naar de vakantie en het anders wonen van Gio valt me toch wel zwaar maar we vinden daar ook wel weer onze weg in
    Joerie en Bianca jullie hebben erg je best gedaan om alles te plannen en te regelen en nu gaan we met zeven dit avontuur aan en maken er een onvergetelijke tijd van waar we nadien met warme gevoelens op terug kunnen kijken en nog vaak over mooie momenten kunnen praten en lachen
    Ik ben een trotse moeder schoonmoeder en oma en ga nu 4 weken met jullie gezin op stap en ga er van genieten samen ontbijten wandelen tegen de berg op en dan het gevoel we zijn er we hebben het toch maar gedaan De mensen onderweg de kinderen en dieren niet wat klein is en kruipt spelletje spelen en nog veel meer Nog een paar weken en dan staat alles gepakt en gezakt Gio naar Loef en Cheo gaat naar Fridie waar hij 4 weken wordt verwent maar die toch nog een poosje mag blijven als we weer thuis zijn

Op naar 12 juli staan dan klaar op het perron in de Reeshof om onze reis te beginnen heel veel liefs en ik hou van jullie Wil

• 24 Juni 2018 - 10:32

Hannie Weijters :

Hoi Bianca
    Al eerder volgde ik je reisverslagen van anders reizen. Ze zijn leuk geschreven dus uitnodigend om te lezen. Kijk dan ook uit naar je volgende verslagen. PERU lijkt mij een geweldige bestemming.

Nog veel succes bij eventuele voorbereidingen maar vooral straks veel plezier. Geniet ervan.
    Grietjes Hannie

• 24 Juli 2018 - 20:42

Natalie:

Wat geweldig zus. Zeker trots op niet alleen de kids en Joerie maar ook op jou. Je doorzettingsvermogen, ontdekkings spirit gemengd met enthousiasme en oprechte interesse zorgen er voor dat mensen snel dol op je zijn. Dol op jou