De Big5 binnen! - Reisverslag uit Drimiopsis, Namibië van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu De Big5 binnen! - Reisverslag uit Drimiopsis, Namibië van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

De Big5 binnen!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 Augustus 2016 | Namibië, Drimiopsis

Lieve allemaal,

We hebben een lekkere twee dagen gehad op Senyati. Vanochtend staan we weer vroeg op. Nog een paar uur gamedriven voordat we naar de volgende plek van bestemming gaan: Kubu Lodge.

We komen meteen nr 5 van de Big 5 tegen. Een paar buffels lopend in de bossen op zo'n 20 meter afstand. Mooi! Aangezien deze alleen in het noordelijk deel van Chobe leven, vinden de kids het fijn dat we hen toch tegen komen. Wat een reusachtig beest. Ook de sabelantiloppe wordt voor het eerst gezien. Jesse heeft al zo'n 87 dier- en vogelsoorten aangetekend met datum en plaats in het boek. Tot nu toe nog elke dag nieuwe dieren gezien. We volgen keurig de instructies op van Jesse als we ergens voorbijrijden. Maken vaak een foto op zijn verzoek, dan bestudeerd hij het dier en zoekt ze op in het boek. Bijna 17 en zo oprecht geïnteresseerd in dieren en hun omgeving. Hij vertelt ons vaak het een en ander over de dieren. Dat heeft hij dan onthouden van NatioGeographic, biologie of andere Engelstalige tv programma's.

We hebben voor vanmiddag een excursie tijgervissen geregeld voor de kids. Cherry safaris is wat lastig te vinden. De een stuurt ons naar de rivier achter de spar, de ander naar de rivier achter Choppies. Yara biedt aan het te gaan vragen. De korte gesprekjes met buitenlanders hebben haar het vertrouwen gegeven dat ze het kan. Kordaat loopt ze de auto telkens uit en vraagt de weg. Normaliter is ze niet zo vragerig dus hier verrast ze ons mee. Uiteindelijk komen we uit waar we moeten zijn. We gaan met vijven de boot op, drie hengels mee. Richard helpt Nyah, Joerie helpt Yara. Heerlijk weer om op het water te zijn. Het waait, hetgeen zorgt voor een sterke stroming. Maar wat mooi zo die rivier. We leggen ergens aan waar een kleine krokodil voor ons ligt. Hij schrikt van de boot en zwemt weg. We klimmen de rotsen op. In het begin wel het idee hebbende dat er ieder moment een krokodil de rotsen op kan klimmen. Nyah vangt vrij snel achter elkaar twee kleine tijgervissen, Yara eentje. Jesse vangt bot. Ze vinden het alledrie leuk. Helaas geen grote tijgervis aan de haak geslagen maar omdat ze het alledrie leuk vinden, besluiten we bij Third Bridge nogmaals te bekijken of het kan.

Kubu lodge heeft mooie lodge accomodaties met apart zwembad. Niet iedere campsite heeft zelf stroom en de toiletten/douches zitten niet bij de campsite. Prijs/kwaliteit verhouding tov andere plekken niet zo goed. Beter nog een nachtje Senyati kunnen doen achteraf. Nyah wilt graag zwemmen. Het zwembad is inmiddels schoongemaakt. Water wederom koud dus maar kort in het water. Daarna lekker douchen samen.
Tijdens het eten schoonmaken, komt Yara per ongeluk met haar voet tegen Nyah aan. Nyah denkt dat er een aap onder tafel zit en gilt het uit. Liggen ze daarna helemaal dubbel die dames. Aan tafel een gesprek over littekens en valpartijtjes van toen ze klein waren. Jesse met Yara en opa, litteken op pols. Yara op wip in Koolhoven... Litteken kin. Nyah sleutelbeen gebroken in Roodeschoolstraat (bed gevallen). Yara en Nyah samen op fietsje gevallen in Ravensteinerf. Yara bij ehbo met oma... gevallen op trampoline....na het lange wachten niets meer aan de hand.

Onze McGuiver moet daarna aan de bak als Jesse bij het bekijken van de wegenkaart te veel op de tafel hangt. Er breekt een scharnier af.... Provosorisch hersteld met touw en tieribs.

Morgen door Chobe naar Savuti in the middle of nowhere. Een echte 4x4 track. Lange trip.

X

Ps de Spar in Kasane is een mooie grote winkel met uitgebreid assortiment. Ook pinautomaat buiten en Shell tankstation tegenover.

• 30 Augustus 2016 - 14:53

Jan Van Schijndel:

Van mij nog niets gehoord. Mooi om middels je verslagen you tube en internet te exploreren. Ben er op die manier bijna zelf bij. Maar als ik de pc weer uit zet weet ik dat dat niet zo is. Geniet van de verhalen en foto's !! Geweldig wat die nieuwe lens aan indrukken vastlegt. Moet je natuurlijk zelf wel oog voor hebben.
    Genieten , genieten en laten genieten!!.
    Nog mooie dage gewenst en tot zondag !
    Opa Jan (van Cheo)

• 02 September 2016 - 15:36

Ncmapoppelaars@hotmail.com:

Wat een gezellige dag toch weer voor jullie. Geniet van de laatste dag x x