Van Maun naar Ghanzi - Reisverslag uit Maun, Botswana van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Van Maun naar Ghanzi - Reisverslag uit Maun, Botswana van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Van Maun naar Ghanzi

Blijf op de hoogte en volg Bianca

31 Augustus 2016 | Botswana, Maun

Lieve allemaal,

Maun laten we achter ons vandaag. We vervolgen de terugtocht naar Namibie via Ghanzi. Het is niet meer dan een tussenstop voor ons om de afstand van noord-west Botswana naar Windhoek te overbruggen. Ghanzi heeft een tankstation, Spar en pinautomaat.

We overnachten bij Thakadu camp, een beetje aan de rand van de Kalahari woestijn. Zij hebben een privegebied met wilde dieren en een waterhole en zwembad bij het restaurant. Je kunt met een gids het terrein verkennen voor 100 Pula pp of zelf een gamedrive doen waarvoor dan een donatie wordt gevraagd. Jesse's eerste vraag is: "Welke dieren leven er?" Uit het antwoord blijkt dat er geen andere dieren leven dan die we al gezien hebben. Een gamedrive laten we dus ook aan ons voorbijgaan. Thakadu camp is ook een farm waar hun vlees wordt verwerkt. En, we gaan uit eten vanavond en er staat wild op het menu dat we nog niet geproefd hebben. De kids bedenken nu al wat ze willen gaan proberen.

Na een lunch met de laatste restjes boodschappen (druiven, pruimen, chips en brie, mooie combinatie toch?) pakken we de zwemkleding en puzzelboekjes om ons te settlen bij het zwembad. Ook WiFi, dus zo aan het einde van de reis komen de telefoons weer meer tevoorschijn. Ze vinden het fijn als ze internet hebben, maar is het er niet, dan wordt het eigenlijk ook niet gemist, geven ze aan. Voor mij had er in principe nergens WiFi hoeven te zijn. Zonder telefoon is het echt loskomen van alles en iedereen en eerlijk gezegd vind ik dat heerlijk. Er vliegen honderden vogeltjes van eenzelfde soort die zich telkens van de boom naar het water verplaatsen. Die zwerm vogels zien verplaatsen is erg mooi. We komen er niet achter welke vogels het zijn.

Het avondeten is heerlijk. Jesse heeft gekozen voor zebra, maar deelt zijn stuk met Joerie die voor eland heeft gekozen, omdat hij dat toch ook wilt proberen. De dames eten gemsbok en ik besluit ook eland te proberen. Het vlees is heerlijk gemarineerd en op een barbecue bereid. Het is echt heel lekker. Wel veel vlees! Het toetje, want wij zijn van de toetjes, is ook echt lekker. Even een praatje van Jesse over de bediening. Hij start eigenlijk ons gesprekje over "Hoe ga je met een klant om?" Helemaal mijn onderwerp, heerlijk! Klanttevredenheid en klantenbinding, misschien wel de leukste twee zaken om mee bezig te zijn, in de breedste zin van het woord. Ervan overtuigd dat als je hier oog en feeling voor hebt, het je altijd succes als resultaat zal geven. Iets dat mijns inziens altijd start met vriendelijkheid en oprecht iemand verder willen helpen, op welke manier dan ook. Daar heeft een zeker een positieve kentering plaatsgevonden bij Fauna afgelopen 5,5 jaar. Even terugdenkend aan iemand die daar voor mij afgelopen jaar een duidelijke stap in heeft gezet: meneer Andy van De Bloemaert. Die begrijpt dat ouders ook klanten zijn en dat samenwerken en pro-activiteit richting ouders en kind cruciaal is om het beste uit het kind te halen en nog belangrijker, het kind lekker in z'n vel blijft zitten. De laatste dag voor de schoolvakantie heb ik hem gemaild. Op de goede weg, de gemaakte keuzes erg knap. Nu doorzetten. Hij is blijven hangen bij me.

Rustig dagje geweest. Om negen uur kruipt iedereen weer de tent in. Haha, een van de laatste keren zo vroeg denk ik. Genoten van de nieuwe smaken vanavond.

X