Unieke ervaring: canyoning! - Reisverslag uit Saalbach, Oostenrijk van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Unieke ervaring: canyoning! - Reisverslag uit Saalbach, Oostenrijk van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Unieke ervaring: canyoning!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

28 Juli 2014 | Oostenrijk, Saalbach

Half zeven, de wekker gaat. Wat vroeg en wat voelen we onze spieren goed. Joerie z'n elleboog een flinke opkalefater gehad gisteren en nog pijnlijk. De zon schijnt.
Badkleding aan, alle spullen weer in de rugtas en snel een ontbijtje. Negen uur worden we verwacht bij onze activiteit van vandaag: canyoning! Dit hadden we al ver vantevoren geboekt, omdat we deze gezinsactiviteit zeker niet wilde missen.

We zijn de eersten en veel te vroeg. Als we net na negenen de neopreleenpakken krijgen aangereikt, krijgen we het heel snel heel warm. Broek, jas, sokken allen gemaakt van neopreleen, dat ervoor moet zorgen dat we het zeker niet koud krijgen. Het water is warmer dan normaal, 7 graden. Het belooft een zeer warme dag te worden, geeft de gids aan dus hij adviseert ons het jack op ons middel te laten hangen. Tuig aan, helm op en de familie Van Schijndel is er klaar voor! Wederom moeten we een half uur stevig omhoog klimmen, grotendeels over een wandelpad. Dat pak zorgt voor veel zweet! Boven aangekomen, krijgen we een instructie. Handen op het lichaam als je glijdt, springen recht naar beneden en nog wat nuttige wetenswaardigheden. Het avontuur kan beginnen.

We klimmen gezekerd langs een rotswand verder omhoog. Bij de rivier aangekomen, gaan de glijpartijtjes beginnen. Zittend op de rotsen naar beneden door de waterval. De gids helpt ons nog een koprol te maken en we zwemmen, lopen en klauteren door de rivier. De gids zegt dat de kids het zelf moeten doen, dan krijgen ze beter het gevoel waar ze hun voeten wel of niet kunnen zetten. Iedereen lacht en geniet. Wat is dit leuk om te doen. Zeker de leukste sportieve activiteit die ik ooit heb gedaan. Dat glijden is geweldig. Aan het eind kopje onder in het ijskoude bergwater en dan al klauterend en zwemmend naar het volgende obstakel. Twee grote glijbanen, waar je gewoon ligt in de waterval en door de waterval heen naar beneden roetsjt. Bij de eerste grote glijbaan mag je ook naar beneden springen. Je mag kiezen. Nyah glijdt de tweede glijbaan verder naar beneden om daar op ons te wachten. Wij durven de sprong met vieren wel te wagen. Hiervoor moeten we eerst weer gezekerd naar boven klimmen. Echt optrekken soms om een stapje verder te komen. Joerie springt eerst dan kan hij ons filmen, ik ga als tweede. Een lichte twijfel als ik daarboven sta. Zou ik niet tegen de rotsen komen en wel in het midden springen? Jeetje het is echt hoog en je valt een heel eind. 1 stap naar voren en pijlsnel ga ik naar beneden! Yara twijfelt niet, doet gewoon. Beneden zien we dat Jesse ook even licht twijfelt. Maar daarna springt ook hij. Yara ligt helemaal in een deuk als ze boven komt. Cool! Een overwinning voor sommige van ons. Gezekerd over een brug waar je maar met 1 persoon tegelijk kunt lopen. Daarna langs een hele steile wand voorzichtig afdalend weer richting beneden. Handen zijn koud, maar de rest blijft aardig op temperatuur.

Al met al vier uur onderweg. Als we klaar zijn, helpen we elkaar met de pakken. Die trek je namelijk niet zomaar uit. Na wat tips voor leuke activiteiten van de gids vertrekken we naar de Maximarkt. Effe wat lekkers scoren. En daar zitten we voor de tweede maal op het gras langs de snelweg in de volle zon. Topdag! Perfect weer voor paragliden, even googlen en bellen. Vier uur! Snel naar de ontmoetingsplek. Daar moeten we aardig wachten. Pas om kwart voor vijf arriveren twee heren met hun parachute......helaas overboekt. Na het uiten van de teleurstelling besluiten we te gaan. Lekker klantvriendelijk hoe dit ging. We rijden terug naar Viehhofen. Lekker douchen. En de dag van morgen regelen. Mailtje paardrijden voor woensdag verzonden en gebeld naar een ander bedrijf. Yes, nog plek om te raften morgen en nog mooier drie plekken voor het paragliden. Het gaat gebeuren, morgen springen ze alledrie met een parachute de berg af. Wat een kanjers, zelfs Nyah wilt.

• 29 Juli 2014 - 08:54

Thea:

He daar het is wederom een geweldige dag las ik,
    Veel plezier bij de sportieve activiteit van morgen.
    Geniet ervan kus voor allemaal

• 30 Juli 2014 - 17:19

Opa Poppelaars :

Wat een prachtig reisverslag. De sportieve ervaringen opgedaan in Oostenrijk blijven jullie heel lang bij en gaan jullie zeker nooit vergeten.
    Ook jullie foto's laten duidelijk zien dat jullie enorm hebben genoten.
    De foto van Nyah naast "manneke pis" is ook een gave foto,evenals de foto waar Yara naar de handen grijpt van Jesse.
    Ook de gezinsfoto is er een om in te lijsten.
    Joeri met een flink pilsje is een foto waar het genieten van is af te lezen.

Tip: een goede en veilige reis terug naar huis.