Tijd - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Tijd - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Tijd

Blijf op de hoogte en volg Bianca

17 Oktober 2018 | Nederland, Tilburg

Lief gezin,

Tijd betekent volgens Van Dale ‘aaneenschakeling van ogenblikken’.

Toen ik net zo jong als jullie was, was tijd alleen een begrip dat om de hoek kwam kijken als de tijd waarin ik zorgde dat ik Mn doelen haalde of op tijd ergens zijn. Kleine doelen als de planning voor een toets halen in een bepaalde tijd of op tijd in de les of bij Mn bijbaantje zijn. Nu voelt tijd als een ruimer begrip dan dat ik het toen interpreteerde. Enerzijds omdat ik milder voor mezelf ben geworden, waardoor ik meer tijd ervaar en anderzijds omdat we aan den lijve ondervonden dat tijd inderdaad kostbaar is. Enne vooral ook dat wijsheid met de jaren komt. De tijd die we hier hebben , is niet eindeloos. Vroeger leek de tijd eindeloos te zijn, nu niet meer. Door levenservaringen voel ik nu en weet ik nu dat de tijd die we hebben niet eindeloos is. Het refrein van een liedje van Marco met tijd haal ik vaak even in Mn hoofd. Het liedje is geschreven voor War Child maar ik interpreteer dat refrein altijd graag anders. Het is soms een spiegel. “Doe ik wat ik wil doen? Wat zou ik graag nog willen doen ed? Ben ik de vrouw die ik wil zijn?”

“Als er nooit meer een morgen zou zijn
En de zon viel in slaap met de maan
Heb je enig idee wat het met je zou doen
Als je nog maar 1 dag zou bestaan
Zou je hart zich weer vullen met vuur
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur
Kwam je los uit de greep van de tijd
We verbannen de dromen van morgen naar later, maar doet het je stiekem geen pijn. Dat je dan pas zal doen, wat je altijd al wou, als er nooit, nooit meer een morgen zou zijn.”

Plannen, organiseren en prioriteiten stellen samen met inlevingsvermogen, enthousiasme en na jaren inmiddels Mn eigen koers volgend zorgen er vaak voor dat ik veel doe in een bepaalde tijd. Zorgvuldig keuzes proberen te maken wat wel en niet te doen in Mn vrije tijd houden me in balans.

“Voordat ik dood ga”, keken we samen zondagavond. Eigenlijk als deel van een huiswerkopdracht van Nyah. Het gaat over een bucketlist. We hebben al geruime tijd zo’n lijst. Niet op papier, maar in het hoofd. Wij noemen onze lijst “onze wishlist”. De dingen erop zijn belevenissen die we graag willen ervaren, doen etc. Dit jaar streepten we er al een paar af en schreven we er weer een aantal bij. Kleine en grotere wensen van dingen die we willen beleven.

Die wishlist zorgt ervoor dat we de tijd nemen om stil te staan en vooruit te kijken. Tijd is niet eindeloos, we hebben niet eindeloos de tijd. So, catch the moments, ben tevreden en stel geen zaken die je graag wilt uit. De tijd vliegt immers voorbij.

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 2013
Totaal aantal bezoekers 125435

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Nieuw avontuur: Cambodja & Laos

01 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Rondreis Peru met opa en oma

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Change of plans: Panama!

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Op ontdekking op Sumatra, Java en Bali

06 Juni 2017 - 08 Juni 2017

Drie dagen de liefde vieren in Madrid!

10 Augustus 2016 - 04 September 2016

Selfdrive Namibie en Botswana

23 April 2016 - 30 April 2016

Paardrijden met Nyah op Kreta!

19 November 2015 - 21 November 2015

Weekend Londen met zessen

28 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Avontuur in de Ardèche!

17 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Vamos à la playa

26 Juli 2014 - 30 Juli 2014

En dan nu.... op ontdekkingsreis!

12 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Op de camping in Italie!

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, wereldstad!

16 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondtrekken door Zuid-Thailand

02 Juli 2016 - 30 November -0001

Papa's reis VOOR zijn leven

Landen bezocht: