Nog even doorbijten! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Nog even doorbijten! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Nog even doorbijten!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

25 Juni 2017 | Nederland, Tilburg

Lief gezin,

Over vijf weken zijn we er!
In Midden-Amerika!
En nu de vakantie dichterbij komt, neemt het enthousiasme toe! Vorig jaar was wel de ultieme voorbeleving. De weg/reis naar het begin van de reis dat was met jullie al een ervaring op zich namelijk! Die voorpret maandenlang. Het samen Natio Geographic kijken, you tube en er veel over praten... ja die voorpret is zon waardevolle herinnering. Nog steeds als papa en ik in de keuken staan en de foto's zien... met de auto met daktenten in the middle of nowhere. Die spanning of we het zelf wel goed hadden gepland. Zo onvergetelijk! Third bridge, het ultieme gevoel van vrijheid en spanning kwamen daar samen. Midden in de 'rimboe' staan met onze daktenten. De geluiden s nachts naast onze auto, de hyena en de toevallige ontmoeting met het luipaard die echt voor Jesse en papa langs liep. En daar stonden ze dan met open mond te kijken met hun lege pannetje waarvan ze de inhoud net lopend weg waren weesten gooien. Jeetje, wat waren we bofferds met wat we tegen het lijf zijn gelopen vorig jaar. Topervaring! En smaakt zo naar meer, meer zoeken, meer zelf regelen, meer sensatie. Het gevoel van vrijheid en niets moeten, is weer bijna daar. Wat kijken we uit naar de quality time en het intensief samenwerken. Want dat het intensief gaat worden, daar is geen twijfel over mogelijk. Reizen he, geen vakantie :)

Met Panama hebben we gekozen voor een hele andere ervaring. Het laatste wat eigenlijk op ons lijstje staat wat we willen meegeven..... de liefde voor de onderwaterwereld van papa. Safari was veel in de auto. De daktenten en alles daaromheen maakte het actief samen met de gekozen activiteiten. Dus nu gekozen voor echt actief, op en in het water, in een warm en heel ander klimaat. We starten na de ct week van Yara hier met wat duiklessen van papa. Hij gaat ons de beginselen vast aanleren. Daarmee zal de intensiteit van de voorpret ook weer meer omhoog gaan. Het avontuur lonkt weer! Zo'n zin!

Yara, jouw laatste loodjes wegen zwaar. Net als voor Nyah. Jullie doen wat jullie moeten doen, maar gewoon geen zin meer. Toch motiveren jullie jezelf. Na dit weekend nog 1 weekend leren meid en dan zit het er ook voor jou op. Nyah, voor jou nog 1 proefwerk. Jesse, jij werkt veel momenteel. Geld voor Lloret! Voor jou nog een week of drie voordat jij jouw eerste zelf betaalde vakantie avontuur tegemoet gaat. Benieuwd welke nieuwe ervaringen jij dan in je rugzak stopt.

En wij, wij hebben het nog drie weken razenddruk! Beiden volop in het werk! Er moet nog hard en veel gewerkt worden om onze doelen daar te bereiken voordat we gaan. Met name voor papa spannend: payback tijd aangebroken?

Maar, Panama is in zicht!
Lekker samen weg, lekker samen actief, lekker samen op avontuur. Ook nu is het weer afwachten of alles goed op elkaar aansluit. Ook nu weer kijken en voelen of alles klopt wat we hebben bedacht. Gezonde spanning!
En o, wat is het leuk om jullie er weer over te horen praten uit jezelf.

Nog even lieverds en dan gaan we weer aftellen!

Benieuwd wat we gaan ervaren en wat jullie zullen vinden van wat we met vijven hebben bedacht.

Wij kunnen bijna niet meer wachten.... jij wel toch Yara :)?

X
Mama