Jouw kerstpakket als inspiratie! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Jouw kerstpakket als inspiratie! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Jouw kerstpakket als inspiratie!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 December 2016 | Nederland, Tilburg

Lieve papa,

Vandaag gaan we voor het eerst naar een kerstmarkt. Met de bus naar Keulen! Altijd geroepen en nu is het zover op initiatief van Nicolle! Dus even tijd nemen, na een paar drukke weken, om stil te staan. Gisteravond is voor ons traditioneel kerst begonnen. Samen met Jan, Wil en de jongens de kerstwandeling gelopen in Biezenmortel. Vantevoren bij ons boerenkool gegeten met rookworst van de Hema. Wil bracht een mooie bos bloemen mee, omdat ik altijd zo lief voor dr ben. Dat raakt me, Wil is namelijk altijd lief, maar ik weet dat ze doelt op ons gesprek van de week en onze uitnodiging kerst bij ons te vieren met haar gezin oa.

Kerst, pap! Dan denk ik meteen aan jouw gebaar je kerstpakket te schenken of dat van ons mam. Welke weet ik niet meer. Weet wel welke straat je hem af bent gaan geven. En aan ons traditionele bezoek aan de kerstmis in de kerk en de gedekte tafel bij thuiskomst. En mama die altijd zo dr best doet een kerstboom te hebben waaronder vele cadeautjes liggen en vele daarvan mooi ingepakt. Het inpakken van cadeautjes is zo haar ding. En zo niet het mijne Voor ons met zoveel verjaardagen en feestdagen achter elkaar begint kerst pas na de kerstwandeling. Dan komt dat gevoel een beetje. Ik houd van de kerstspecial van All you need is love. Met tranen in de ogen genieten van andermans geluk. Met de dames onder een dekentje met iets lekkers erbij. Liefst niet in een kerstoutfit.
Kerst, ooit wil ik daar een andere invulling aan geven. Heerlijk lijkt het me om juist die dagen een stapje extra te zetten voor de ander bv in een bejaardentehuis. Deze week ga ik een klein gebaar afgeven bij de kaasboer, bij de moeder van Sanne en de moeder van Lars. Even stilstaan bij mensen die het zwaar voor hun kiezen kregen afgelopen jaar. Met jouw gebaar van zoveel jaren terug in m'n achterhoofd als inspiratie.

Gek genoeg is m'n angst jou te verliezen naar de achtergrond gezakt. Ben eigenlijk vol vertrouwen momenteel dat jou nog tijd gegund is. Ik weet dat dat zomaar als een kaartenhuis inelkaar kan zakken, maar naar omstandigheden, gaat het je goed. De tweede kuur zit er alweer twee weken op. Op een knoop in je maag en wat overgeven na, is de kuur eigenlijk wel goed verlopen. Jij kon zaterdag en zondag gewoon naar buiten. Zondag zijn we met z'n allen bij Klein Speijck gaan wandelen. De gele route! Al konden we de route niet vinden. Daarna gezellig wat gedronken en een hapje erbij genomen. Tijdens de wandeling was je wat stilletjes.

Vorige week woensdag was ik niet bij je ivm de 40e verjaardag van Joerie. Afgelopen woensdag wel gewoon weer. Eerst met Wil gezellig naar de stad geweest en rond 1300 uur had je de tafel gedekt staan. Verse jus, een broodje en wat lekkers erop. Gewoon effe bijkletsen. Ik geniet van de twinkeling in je ogen als je over reisjes praat. Dan ben je voor mij eigenlijk 'papa zonder kanker'. Onbezorgd en vol enthousiasme. Samen in de zomervakantie gaat het niet worden. Mama werkt nog en met ons mee doe je liever ook niet. Te avontuurlijk. Fins Lapland geweldig maar te duur voor zoveel personen voor slechts 1 week. Jouw plannen zien maken of ermee bezig horen zijn, is heerlijk! Zo blij je dan blij te zien en in je kracht. Hoopvol gestemd dus dat de scan over twee maanden iets positiefs laat zien. Je eet goed na je de eerste dagen belabberd te hebben gevoeld. Je kweekt zo de laatste 2,5 week voor de kuur weer wat vet op je botten en dat heb je ook nodig. Als je bezig bent, ben je ook niet meer bezig met de kanker over het algemeen. Mama's oefeningen van de kaaktherapie hebben ook baat. Ook met mama gaat het beter. De angst zit er voorgoed, maar ook zij put energie uit hoe het nu gaat.

Inmiddels weer op de terugweg van Keulen naar huis. Nyah zit druk kletsend tegen Bo te genieten. Het was leuk om een keer te zien. Als het donker wordt, ontzettend sfeervol. Kerstmuziekje op de achtergrond, lichtjes die aan zijn en gezellige kraampjes vol met veelal lekkernijen. Een Yara die gezellig voor de kerstboom mee op de foto gaat. Das kerstmis ook, genieten van fijne momenten met elkaar.

Papa, ik wens je samen met mama fijne kerstdagen toe! Een kerst met een ietwat ander gevoel maar daardoor vast extra waardevol.
Tel je zegeningen, iedere dag weer. Probeer ik ook te doen! Ook nu jij ziek bent.

Liefs
X

• 23 December 2016 - 23:18

Ncmaoppelaars@hotmail.com:

Mooi zus. kerstmis is voor jou al begonnen met een mooie kerstgedachte.
    Geniet morgen van jullie kersttraditie als gezin met de all you need is love kerst special.
    Tot overmorgen x