De voorbereiding zit erop! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu De voorbereiding zit erop! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

De voorbereiding zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

13 Juli 2016 | Nederland, Tilburg

Lief gezin,

Nog precies vier weken en dan is het eindelijk zover! Na 8,5 maand gaat dan onze selfdrive door Namibië en Botswana beginnen. Ons avontuur door de natuur. Ons "All for Africa" project komt met het beginnen van ons avontuur op zijn eind. En wat was het een gigantisch project. Waar we de eerste maand dagelijks bezig waren met de route en accomodaties maar vooral ook een geschikte auto zoeken, is het nu alleen nog de puntjes op de 'i' zetten. De afgelopen maanden is een en ander aangeschaft. Fleecejackjes, fleece slaapzakken, lichtgewicht handdoeken, heel wat deet en zonnebrand en kaarten tracks4africa.
Zelfs een windscherm voor acceptabele prijs is inmiddels ingepakt.... met dank aan Margje. Alleen de drone en gewenste lens ontbreken nog. Genoten van de 4x4 cursus en zeker een goede voorbereiding. Vrijdag toch voor de zekerheid de gele koorts spuit nog. Daarna de malariatabletten ophalen en dan zit de voorbereiding erop. Mits de oncoloog geen nare berichten voor ons in petto heeft, kan het avontuur bijna beginnen. De eerste tas is ingepakt, de internationale geboortecertificaten vandaag geregeld...het mag voor ons wel zover zijn he!

Jesse en Yara, jullie hebben vandaag jullie laatste toets gedaan en wachten nog op enkele punten om het jaar ook echt te kunnen afsluiten. Alhoewel jij Jesse nog even aan de bak moet voor TTA. 5000 woorden nog te gaan. Bewuste keuze van je om eerst volledige focus op de ct week te leggen en jouw negen vakken tot een goed einde te brengen. 5000 woorden en drie boeken dat is de opdracht voor de vakantieperiode. Pffff, heb echt medelijden met je. Bewonder je doelgerichtheid. TTA en extra examenvak, je doet het toch allemaal maar. Op naar je eindexamen! En wat kijk je daar nu al naar uit! Vandaag genoten van je steeds stralende gezicht als je weer een punt binnen had. Dit maakte het leuk om vandaag een vrije dag te hebben. Jullie zo uitgelaten en opgelucht te zien, was heerlijk. Hetzelfde gold voor jou Yara. Je hebt me afgelopen week diverse malen gebeld als je effe iets kwijt wilde of je mijn hulp kon gebruiken. Euforie na taaldorp Duits dat we samen hadden geoefend. Memorabel moment. Spanning over geschiedenis dat heel moeilijk was maar waar je super voor scoorde bleek achteraf. Zenuwen voor taaldorp Frans. Je gemiddelde dat zo heilig voor je is, ook dit jaar. Zou je je gemiddelde van een 8 kunnen vasthouden?, is voor jou de vraag die door je hoofd speelt de laatste uren. Je wilt dat certificaat. Jouw persoonlijk doel dit jaar. Zo ongelooflijk hard gewerkt alledrie, ieder voor z'n eigen doel. Nog twee punten te gaan... vooralsnog is het een gemiddelde 8,0. In de auto als we Jesse weg brengen, zeg je me dat je volgend jaar de lat wat lager legt. Slim! Fijn dat het zo goed gaat op school, maar zorg dat je geniet. Goed voorbeeld doet volgen. Jij en je vriendinnen stimuleren elkaar. En Nyah, jij bent iedere dag weer vol van wat je die dag op school gaat doen. Morgen het gewonnen klasseuitje incasseren, emmer mee naar school om te poetsen, bakkerskleding voor de musical is inmiddels geregeld en de meeste kinderen hebben betaald voor het juffencadeau. Ook dat laatste houdt je de afgelopen dagen erg bezig. Vandaag op de foto met jouw kleuter en zo is er iedere dag weer iets waar jij naar uitkijkt. En wij kijken uit naar volgende week: de afscheidsweek groep 8! Jij als onze jongste telg, waar we zo trots op zijn, gaat ook naar de middelbare. Jeetje, ja, bijna veertig en drie kids op de middelbare. Deze periode is omgevlogen en wat zou ik die nog graag eens overdoen. We zullen moeten wachten, hopelijk nog een paar jaartjes, totdat we de periode met jullie kindjes opnieuw kunnen beleven.

Met opa die wel even een verzetje van gedachten kan gebruiken, loop ik s ochtends naar de opening van het nieuwe winkelcentrum en vooral de Lidl die vandaag toch echt de trekpleister is. We zijn er om kwart over negen al. Veel te vroeg, maar we wachten geduldig. Langzaam stroomt het plein vol. Geen oor van de menigte voor burgemeester Noordanus. Nee, alle blikken gericht op het hek dat open moet voordat de koers naar de Lidl wordt ingezet. Alle andere winkels laat men vooralsnog links liggen.... Lidl dat is het doel! Daarna bel je me Jesse. "Mam, de kapper!" Jesse, je wilt van kapsel veranderen. Eerlijk gezegd heb je dat tot nu toe nog maar zon twee-drie keer gedaan. Al een tijdje heb je een model op het oog maar het liefst wijzig je pas echt voor de vakantie. Vandaag is de dag. Ik mee. Normaal ga je alleen. Zit ik daar aan de wachttafel en krijg ik van twee dames los van elkaar de opmerking dat je een knapperd bent. Drie relatief korte gesprekjes aan de wachttafel met vreemden. Gezellig eigenlijk. Het kost niets om aardig en geïnteresseerd in anderen te zijn. Van een afstandje kijk ik naar je, jouw blik kruist de mijne. Je kijkt me vragend aan. Ik knik. Het ziet er goed uit. Jij bent meteen tevreden. Compliment voor de kapster waarna we snel een bakje gaan doen bij opa. Je straalt, ik dus ook. Kus voor opa, bijna vrijdag. Dan lekker naar huis voor een lunch. Boterhammen uit de oven.

Iedere dag weer roepen jullie over Afrika. Nog 6 weken, nog 5 weken, nog 4 weken en zo tellen jullie mee af al maandenlang. Nyah, jij bent nog met andere dingen bezig. Jesse en Yara, jullie zijn er al die maanden vol van. Samen stoer! Stoere dingen doen in Afrika. Grenzen verleggen. Eigenlijk zijn we er vanaf vrijdag klaar voor. Ruim op tijd!

Amazing Africa.....wat ga je ons brengen?

Nog even...en dan zullen we het beleven.

X

• 14 Juli 2016 - 08:28

Wil:

Hallo zo een mooi verhaal zo vroeg in de morgen,best wel een beetje jaloers naar afrika waar toch mijn hart ligt Jan en ik hebben het er vaak over als we daar naar toe gingen vooral op bezoek bij Tamara maar ook genieten.Vooral van de kinderen de vrouwen onderling en zoveel meer dingen waar jullie nu ook van gaan genieten .Joerie en Jesse hebben al een keer geproefd maar nu ook de dames Afrika verkennen
    Ik tel met jullie de weken af en kijk uit naar jullie verhalen
    Nu alvast voor de kids fijne vakantiedagen en de thee staat klaar voor jullie
    Heel veel liefs Wil

• 14 Juli 2016 - 09:09

Natalie:

Wat een voorrecht om zo mee te mogen genieten. Heerlijk en bij de omschreven woorden staan de tranen in mijn ogen. Wat hebben jullie toch mooie kids ieder met zijn eigen kwaliteiten die jullie als ouders zo goed tot hun recht hebben laten komen. Ben er maar trots op en ik geniet zo lekker nog meer mee. Avontuur en grenzen verleggen gaat jullie reis zijn. Benieuwd naar welke onverwachtse avonturen jullie tegen gaan komen. Maar bovenal geniet ervan en op een gezonde thuiskomst

• 14 Juli 2016 - 21:47

Thea:

Lieve allemaal fijn dat jullie samen al zo veel genieten van de komende vakantie.
    Inderdaad nog een paar weken en dan is het zo ver.
    Fijn om al jullie verhalen te mogen lezen zodat ook wij alles mee mogen beleven.
    Ik zie daar erg naar uit.
    Liefs

• 17 Juli 2016 - 13:04