New York vanuit de lucht! - Reisverslag uit Long Island City, Verenigde Staten van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu New York vanuit de lucht! - Reisverslag uit Long Island City, Verenigde Staten van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

New York vanuit de lucht!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Long Island City

Lieve Yara,

Yes, het is droog zien we als we wakker worden! Toch maar wat dikkere kleding aan. Je weet immers maar nooit. Wij hebben allemaal andere schoenen bij. Jij had alleen het paar bij dat je aanhad... de rest kopen we hier immers. Met als gevolg dat jij nu zeiknatte schoenen aan moet. Twee paar sokken trek je overelkaar heen aan. Ik stop een droog paar bij opa in de rugtas en een joggingsbroek voor de zekerheid.

We gaan deze ochtend niet naar ons cafeetje. Nee, we besluiten later in het centrum te ontbijten. Vandaag staat een bezoek aan het Vrijheidsbeeld op het programma. Dus met de subway helemaal naar de punt in het zuiden! We gaan met de Staten Island Ferry. We gaan niet meteen goed, maar een behulpzame chauffeur helpt ons op weg. Als we bij de terminal van de Ferry aankomen, besluiten we eerst te gaan bellen met de telefoonkaart. De helikoptertoer effe boeken en het fietsen voor morgenmiddag regelen. Beide lukt. Morgen negen uur vlucht over Manhattan en half drie de fietstocht. Een mam due werkt voor de ferry laat ons weten waar we het beste kunnen gaan staan. Rechterkant dan komen we vlak langs het Vrijheidsbeeld. Jij hoeft er niet per se op en wij eigenlijk ook niet. Een boottocht erlangs volstaat dus. Mooi uitzicht vanuit de boot op de skyline van Manhattan. Als we van de boot komen, is het warm. Een wereld van verschil met gisteren. Wat een stralende dag zeg! Dat is genieten.

Opa ziet de heliport liggen. We besluiten na te vragen of we ons hier morgen moeten melden. Helicopters vliegen af en aan. De man zegt dat we hier morgen moeten zijn, maar geeft aan dat we vanmiddag ook nog kunnen. We kijken elkaar aan: waarom ook niet? We hoeven max 1 uur te wachten. We melden ons en krijgen een reddingsvest aan. Na even wachten, worden we bij een man geroepen. Hij heeft goed nieuws! Ipv de tour van 15 minuten mag hij ons de tour van 20 minuten aanbieden. Dan is die helikopter namelijk vol. Wat een geluk, een voordeeltje van zon EUR 150. Na wat veiligheidsinstructies mogen we dan toch echt de heli in! Jij stapt met opa en oma achterin. Ik wordt bij de piloot gezet. We krijgen een riem om en een koptelefoon op. Ready for take off!

Wat een ervaring! Als je voorin zit, lijkt het net of je eruit valt als hij schuin hangt, overal glas rondom. Ik kan jouw reacties niet zien, omdat jij achter zit met opa en oma. We vliegen boven het Yankee stadion, Central Park, Empire State, Freedom Tower, 9/11, Manhattan en de piloot vertelt.
De heli's vliegen af en aan. Als Obama in New York is, landt hij ook hier.

Na deze onbeschrijflijke ervaring, lopen we via het financial district en Chinatown richting de Nike store in Soho. Chinatown, ontzettend kleurrijk. We laten een Chinees een mooi portretje van jou maken. Daar zit je dan aan de straatkant, de taxi's razen voorbij. In Soho superhippe winkels en de Nike store waar we wat inkopen doen. De nieuwste sneakers voor Jesse en wat gave shirtjes. Het weer is heerlijk vandaag. Zonder jas, zonnebril op. Wij kunnen wel uren ronddwalen in dit New York. Opa ontdekt een superleuk ijstentje. Heerlijke hoorns! Verderop nemen we rond 19.30 uur plaats in een superknus restaurant. Sfeervol en heerlijk eten. Na een lange dag met de metro weer naar Queens.
Genoten!

xxx mama

• 02 Mei 2014 - 07:58

Wil:

Hallo ook nu geniet ik weer van je verhaal en ik moet toch maar snel terug samen met mijn dochter
    Succes Yara met het besteden van je geld zo te lezen valt het niet mee

• 02 Mei 2014 - 17:08

Natalie:

Hallo schat,

En zoals ik lees is ny echt een topper voor je....
    Super vet een helikopter vlucht. Zeker een reis om nooit
    Te Vergeten, je hebt het verdiend na al die jaren hard werken, yara!!!
    Hopelijk vind je nog gave sneakers x x