Met tijd en wijle - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Met tijd en wijle - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Met tijd en wijle

Blijf op de hoogte en volg Bianca

16 Februari 2019 | Nederland, Tilburg

Lief gezin,

Zo af en toe borrelt de inspiratie over van alles en nog wat omhoog! Of het vandaag aan de eerste lentedagen ligt of het feit dat ik om zeven uur mn eerste rondje heb gelopen met dat prachtige weer of gewoon een gezellige drukke week heb met mn meisjes of nu Nala buiten zie ravotten....of dat mn mannetje overmorgen weer hier is na twee weken Colombia. Ach, doet er niet toe. Het is er. Acht uur, weekend, volop inspiratie!

Inspiratie is er zo af en toe.
En als ze er is, maak ik er gebruik van.
Dat is het moment om ideeen vorm te geven. Reizen verder uit te stippelen. Het huis verder in te richten. Iets origineels of liefs te doen voor iemand. Inspiratie geeft richting en een doel. Dat gevoel van inspiratie is er al van kleins af aan. Het is inspiratie die ervoor zorgt dat dat mailtje met precies de juiste toon eruit gaat of dat die prospect na lang proberen zelf geïnspireerd maakt... wat begon met een enthousiast contact eind augustus waarbij ik spontaan zei op Mn beste Duits ‘ach, je hoeft me niet te vertellen wie jullie zijn, ik weet wie jullie zijn. Wat is jullie wens? Zou dolgraag met jullie samenwerken”. Een me-moment. Enthousiasme, duidelijkheid, soms zacht en indien nodig zo krachtig als een leeuwin. Het gevoel van onrecht... kom maar op... dan zet ik mn tanden er meedogenloos in. Spelletjes speel je niet met mij. Nu voelt het alsof deze maanden de grootste deal ooit toch echt vorm gaat krijgen. Geen board of directors toen we met tweeen aankwamen op het hoofdkantoor. Drie jonge enthousiastelingen die alleen het verhaal van de geschiedenis van het bedrijf is verteld. Goede hoop voor 2020... maar eerst zien dan geloven!

Nala die inspiratiebron. Onbevangen, vrolijk en speels. Geweldig om haar in ons midden te hebben. Wat een verrijking! Altijd iemand die letterlijk staat te springen als ze je ziet. En zelfs echt lacht, zo grappig. Inmiddels heeft ze haar dolle kwartier razen in de tuin achter de rug en komt ze met een speeltje tegen me zeggen ‘speel met mij’. Blij dat we iedere maand weer 5 min langer mogen lopen... goede timing kunnen we over twee maanden echt op pad tijdens de mooie warme dagen. ... Ze kan inmiddels ook alleen blijven en best lang. Piept en blaft niet op het werk. Nog heel wat te leren, maar voor de zomer genoeg goede manieren en genoeg geleerd om samen en ook zonder haar te genieten van de zomerse dagen.

Zin in onze rondreis Laos en Cambodja! De eerste week geregeld, nog drie te gaan. Maar dat is een middag.. we weten wat we willen. Inspiratie om hier iets gaafs van te maken voor de kids en ons. Zon zin in nieuwe avonturen maken. Genieten van het gezin en ontdekken. Inspiratie genoeg voor iets unieks. Geluksgevoel, nu al, alleen als ik eraan denk dat we weer met vijven op pad gaan. Nog met vijven, het mooiste cadeau!

Yeahhh, het huis schiet op. Het stuc- en schilderwerk afgeregeld afgelopen week. Nu de vloer nog...en dan zijn alle grote dingen klaar. Geïnspireerd, het wordt een thuis! Een heerlijk huis! Ondanks het lange lange wachten geen moment spijt van de beslissing. Het heeft zich nu al terug betaald, letterlijk en figuurlijk.

Ja ach, alles loopt lekker. Heerlijk toch!
Jesse je bent weer een nieuwe ervaring aan het opdoen. Drie maanden in het huis van je oom en in het bezit van zn auto. Heerlijk om je na een week weer te zien. Heerlijk om je verhalen te horen. Heerlijk dat je zo zelfverzekerd bent. Heerlijk, je doet het allemaal gewoon.

Yaar dit weekend feestweekend voor jou. En wat een geruchtenstroom... heerlijk je enthousiasme hieromtrent. Heerlijk dat jij direct met Nala de puppytraining weer doet. Ze moet immers naar iedereen luisteren. Echt een Yara-momentje dat uurtje.

Nyah, wat een lief mailtje zond een docent die jou niet kende over jouw hulp tijdens de meeloopdag. Jij glundert dan van trots. Dat is precies jij! Weinig huiswerk dit weekend, tijd voor mama. Ons ritueel bij De Mol is samen iets bakken. Kijk er nu al naar uit.

Wat een positiviteit. Ach, de zon schijnt.
Met tijd en wijle...gewoon inspiratie.

En overmorgen zijn we weer met vijf... lekker vooruitzicht.

Liefs
Mama