Op naar een nieuw 'thuis' - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw 'thuis' - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw 'thuis'

Blijf op de hoogte en volg Bianca

22 Augustus 2018 | Nederland, Tilburg

Lieve allemaal,

We zijn er weer en het gewone leven is begonnen.
Dwz dat ik mn jurkjes en mascara weer uit de kast heb getrokken. De vellen en wallen zijn nergens meer te bekennen en zelfs mn nagels zijn weer gelakt. De wandelschoenen hebben plaatsgemaakt voor vrouwelijkere modellen. Dus zien jullie me nu, dan zien jullie uiterlijk niets meer van het afzien tijdens de laatste twee weken Peru. Vraagt iemand naar de vakantie dan zal er een grote glimlach op mn gezicht verschijnen. Wat een avontuur, zo onvergetelijk! En natuurlijk heeft dit avontuur weer sporen achtergelaten. Wat heeft een mens weinig nodig om gelukkig te zijn. Al houdt ik absoluut ook van mooie kleren en spullen en luxe en kijk ik erg uit naar ons nieuwe mooie grotere huis.....daar draait het niet om.

Inmiddels weer aan het werk. De eerste uitdagingen weer in goede banen geleid en klaar voor de komende maanden waarin onze producten ook te zien zijn op tv. Klaar om een nieuwe grote vis te vangen. Thuis het ritme weer opgepakt en weer lekker gaan sporten met mn vriendinnetje. Structuur, ik houd ervan.

Lieve Jesse,
Jij geniet nog met volle teugen van je laatste twee weken vrij. Je rooster is inmiddels binnen en je baalde wat van de tijden. Hoe ga je dit managen met je teamleidersrol bij AH? Dat hield je de eerste twee dagen voornamelijk bezig. De conclusie was dat je in gesprek moest gaan en dat deed je. Afgelopen zondag ging je met een collega werken bij een festival in Eindhoven met vier of vijf erg mooie meiden, aldus jijzelf. Niet de moeite waard om meer werk van te maken.....blijkbaar. Of ben je toch verlegen? Al zou je dat niet zeggen als je jou kent, maar met meiden is het blijkbaar een ander verhaal. En het is niet dat je geen aandacht krijgt...integendeel. Je bent voor het eerst gaan hardlopen, omdat je een beetje goed beslagen ten ijs wilt komen de eerste wedstrijd in je nieuwe positie. Je bent gaan stappen en geniet van de vrienden om je heen. De wens ligt er om met iemand volgende zomer rond te trekken in Azië, maar wie krijg je zo gek? Een stapvakantie vond je voor 1 keer leuk, maar is eigenlijk niet voor herhaling vatbaar. Terugdenkende aan de vakantie heb ik weer zo genoten van het jou zien genieten. Urenlang op een bootje of zittend in een sandbuggy of lopend door het tropisch regenwoud...jij houdt van de natuur en alles eromheen. Dat was weer zo zichtbaar. Die drie dingen waren jouw hoogtepunten. Het minst leuk vond je steden doorkruisen/bezichtigen. Nee voor jou liefst geen stadjes. Voor dit schooljaar wens ik je de liefde en een reispartner toe! En de rest op de UVT....dat doe jij gewoon weer daar ben ik van overtuigd. Jij hebt jezelf immers een doel gesteld. Succes vriend!

Lieve Yara,
Ook jij ziet er weer goed uit! Je drinkt wat liters water achterover iedere dag. Gewoon omdat je hebt gelezen dat dat goed is voor een rustige huid. Eten is je ding afgelopen week. Even 'bij' eten misschien? Je hebt besloten voorlopig geen andere sport op te pakken. Je bent het nog steeds eens met je genomen beslissing over het dansen. Spijt? Nee, dat ga jij niet krijgen. Dat past niet bij jou. Niet bij Pleun in de klas is even balen. Gewoon omdat ze zon fijn mens is en ook omdat ze altijd wel een oplossing vond bij natuur-of scheikunde. Zaterdagavond besluit ik je op te komen halen met de fiets van het werk. Ik was tien minuten te vroeg en kon vanuit buiten rustig aanschouwen hoe jij klanten helpt achter de infobalie. In eerste instantie wilde je geen baantje achter de kassa. En als ik je nu zie staan, zie ik een stralende Yara. Liplezend achterhaal ik wat je de klanten vraagt en zegt. Heerlijk om even ongegeneerd naar je te mogen kijken. Ik zie mezelf, echt mezelf. Die lach, een vrolijke stem en je behulpzaamheid, duidelijke communicatie, het goed willen doen voor de klant. De basis van alles in een bedrijf, mensen die het vanuit hun hart goed willen doen voor de klant. En als je dan ook nog de belangen van het bedrijf in ogenschouw kan nemen....en Yaar dat doe jij gewoon blijkt dan weer als we samen terug fietsen en je verteld waarom de teamleider je een compliment kwam geven. De eerste keer dat je acht uur lang moest werken....haha wat vond je dit lang toen de dag begon. Gewone werkdag Yaar, wen er vast aan, was mijn reactie. Opa is niet geweest vandaag geef je aan. Je doet er soms gekscherend over maar eigenlijk vind je het wel heel bijzonder dat hij iedere dienst even komt kijken. En Yaar, dat is ook bijzonder. Je rooster is ook niet bepaald gunstig te noemen. Ook hier zul je mee moeten dealen...en alle tussenuren....Yaar, 5VWO en het Chambridge examen voor de deur. We keken elkaar gisterochtend aan en wisten 'het harde werken gaat weer beginnen'. Yaar, je gaat het gewoon weer fixen dit jaar. Je gaat je vervolgkeuze verder vormgeven komende maanden. Zal het medicijnen blijven? Ik wens ook jou de liefde toe enne dat je erdoorheen komt met natuurkunde. Jij gaf aan de Salkantay trek en het buggyrijden het leukst gevonden te hebben. Wat ben ik trots dat je je aanpaste aan andere omstandigheden en het afzien gewoon liet gebeuren. Je genoot er zelfs van.

Lieve Nyah,
Jij bent weer heerlijk jij! Dagje bakken met Danique. Vervolgens haar ouders uitnodigen op de koffie om de overheerlijke appeltaart en zelfgebakken koekjes te proeven en gewoon weer lekker buiten geweest. Echte gesprekken vind je niet fijn. Maar druk kletsend liep je gisteren met ons naar het nieuwe huis. Kletsend over van alles en nog wat. Kletsen is jouw ding. Wat was je verdrietig afgelopen maandag toen je rooster bekend was. En wat blijft het niet fijn om niet thuis te zijn op dat soort momenten. Je appte me waarna ik je belde. Je was niet te stoppen en ik kon je niet troosten. Uiteindelijk heeft Yara mijn taak heel lief waargenomen. Eindelijk een vrouwelijke mentor, maar niet in de klas bij de enige vriendin die je had opgegeven. Die had je niet zien aankomen! Als je echter die middag je rooster bent gaan halen, geef je aan ermee te moeten dealen. Je hebt het geaccepteerd. Niet bij Sanne helaas. Je hebt dit jaar praktijk vakken erbij en nask. En ook met jou gaat de zoektocht verder voor een vervolgstudie. Met nog twee jaar te gaan en volgend jaar het kiezen van je vakkenpakket wordt het hoog tijd ook dit jaar weer open dagen te gaan bezoeken. Vrijdag mag je weer paardrijden met Lexi en daar kijk je naar uit. Bij het samenstellen van de route hebben we natuurlijk stilgestaan bij het feit of jij de Salkantay wel zou kunnen lopen. En hoe heb je deze gelopen! Vantevoren niet gedacht dat jij zon bikkel was. Niet zeuren, lekker lopen en genieten. Beretrots! Jij genoot van opa en oma. Heerlijk om te zien. Ook jij hebt je baantje weer opgepakt. De wekker ging ook vandaag om half zeven, een laatste check van je boeken en weer klaar om te gaan. Lieve kleine meid, ik wens je nieuwe vriendinnen en veel gezelligheid toe. Dan komt de rest gewoon erachteraan.

Lieve Indiana,
Dit jaar was je Indiana voor mij. Het zelf snijden van haringen, klimmen over boomstammen of met de kids klimmen in een liaan....jij kan en doet het allemaal. Je was in Afrika mn McGyver, in Panama mn Robinson met alle wateractiviteiten en dit jaar dus Indiana. Al ben ik de laatste jaren veel en veel avontuurlijker en sportiever geworden....mrs Indiana past toch niet helemaal bij mij. Jij ademt avontuur uit en ik geniet en doe gewoon mee. Jij deed afgelopen weken wat ik het jaar door doe. Je hebt alles daar geregeld en neemt dan ook de financiën mee. Even lekker om alles uit handen te geven. En loslaten gaat me goed af moet ik zeggen. Je voelde je bevoorrecht dat je ouders meegingen. Dat snap ik! Zelfs ik voelde dat. Vooral de meiden waren erg bezorgd en alledrie genoten ze van je ouders aanwezigheid.
Op naar ons 'thuis', ons thema voor dit jaar. Mn eerste verhaal in de weg naar deze reis toe ging over 'thuis' en daar wil ik nu graag op terugpakken. We voelen ons snel thuis in een land en passen ons makkelijk aan verschillende omstandigheden en personen aan. Nog niet eerder voelden we ons zo dichtbij de locals, dichtbij hun thuis. Daar hebben wij het meest van genoten. Variatie in landschappen, weer en activiteiten was er weer volop. Alles sloot op elkaar aan en verliep naar wens. Ons thema 'thuis' is nu gericht op ons nieuwe 'thuis'. Het lange aftellen kan nu beginnen, want het begin is gemaakt. Ik ben er zo van overtuigd dat we er fijn gaan wonen. Zoveel meer lef en authenticiteit gaan we erin 'gooien'. Misschien is het zelfs avontuurlijk te noemen ... of is dat overdreven? Onze plannen kunnen nog wel een paar keer wijzigen, maar ons nieuwe thuis krijgt letterlijk en figuurlijk steeds meer vorm. Misschien zetten we onze reis wishlist dit jaar aan de kant en misschien kunnen we de verleiding toch niet weerstaan. en wisselen we onze gratis reistickets in....Yara wilt nog vrijwilligerswerk doen in het buitenland en ik wil graag mee. We kunnen naar Sardinië, Colombia, Indonesië of toch roeien in Suriname of een lange paardrijtocht door het Oostblok maken. Voorlopig is de focus op ons nieuwe huis. Laten we er een fijn 'thuis' van maken. En in de tussentijd hopen dat we gezond blijven.

Lieve Jan en Wil,
Wij voelden ons bevoorrecht dat jullie met ons dit avontuur aangingen. Fijn dat jullie zo lang met ons op reis gingen. Er zijn momenten geweest dat we met jullie 'te doen' hadden en waren erg blij dat jullie af en toe je eigen keuzes maakten. Keuzes die wij al hoopten dat jullie zouden maken. Die bergen op was een heel karwei en het eelt op de billen is vast nog niet verdwenen. Jan, wat ben je toch grappig. Fijn om je zo relaxed te hebben gezien. Je liet alles los en gaf je over. Je gaf meerdere keren aan dat je dat fijn vond.....een keer niet de reisleider zijn. We hebben met en om je gelachen, onze imker. Jullie zorgzaamheid en liefde voor elkaar was zo zichtbaar, zo fijn om te zien. En Wil, jij ging weer over je eigen grenzen heen. Zo mooi om te zien hoe je genoot. Van de bomen in de Amazone tot het samen plassen in het wild met je kleindochter. Respect dat je die zware wandeltocht samen volbracht. Genoten van je geklets Wil en het aanschouwen dat je contact zocht met locals. Het was fijn zo samen, heel erg dankjewel dat jullie meewilden.

In de achtertuin van ons tijdelijke 'thuis' even een momentje om wat op te schrijven, genietend van wellicht een van de laatste warme dagen deze zomer. Veel leuke dingen in het vooruitzicht. Van koken en een party met de mutsen tot fietsen in de grotten en een prison break avontuur. En vooral ook genieten van het uitkiezen van gave dingen voor ons nieuwe 'thuis'. Nu snel koken en sportkleding aan. Lekker even zweten om daarna een latte te drinken met mn Indiana en zijn dag door te nemen.

Liefs,
X

• 22 Augustus 2018 - 20:59

Thea:

Nou schat ik heb nu de rest van je verslag ook gelezen.
    Het is weer geweldig hoe jij dit hebt geschreven .
    Grappig ik dacht dat ik alles gelezen had .
    Maar het laatste stuk ontbrak zei jij.

• 23 Augustus 2018 - 04:29

Wil:

De vakantie zit erop en de draad thuis weer opgepakt.Cheo blij weer thuis te zijn en het is stil in huis zo zonder het geklets van Giovanni
    Wij genieten nog elke dag van de dagen met jullie in Peru kijken foto's en de vlogs die gemaakt zijn Ook het snicker verhaal krijgt een vervolg in het personeelsblad van de marsfabriek
    Het was een mooie speciale reis om samen met jullie te doen ik heb genoten van het begin dat de reis vorm kreeg tot het einde
    Dank je voor alles
    Hou van jullie allemaal heel veel liefs Wil