Papa Dagje Amsterdam - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Papa Dagje Amsterdam - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Papa Dagje Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Bianca

23 Oktober 2016 | Nederland, Tilburg

Lieve allemaal,
De weergoden waren ons de gehele dag goed gezind.
Wat een verrassing om bijna met het complete elftal naar Amsterdam te gaan.
Jesse was er helaas niet bij. Hij moest werken bij Albert Heijn.
Dan toch met twee auto’s naar Amsterdam gereden.
Auto’s werden geparkeerd onder het Olympisch Stadion te Amsterdam.
Vanaf het Olympisch Stadion met de GVB-tram nr.:16 naar het centrum van de stad.
In Amsterdam werden wij aangenaam verrast door het feit dat we onder leiding van gids Rob van het gilde van Amsterdam een rondleiding kregen door de Oude Binnenstad.
Wat kon Rob enthousiast en met passie vertellen over dit stukje van Amsterdam.
Ik was met mama eerder op de plaatsen van het weeshuis en het begijnhof geweest, maar de details die de gids liet zien en daarover vertelde maakt het dan toch meer speciaal.
Zo ook liet Rob ons de kerk De Krijtberg aan de Singel zien. Ook hebben we de Herman Broodsteeg gezien.
Alsook een stenen poes tegen de gevel van een huis, met aan de andere kant tegen de gevel een stenen muis.
Rob vertelde over de Heiligeweg, waar elk jaar in de nacht van zaterdag op zondag een processie/stille omgang wordt gehouden. In deze processie lopen duizenden mensen in een stille tocht mee.
De tocht herdenkt het Mirakel van Amsterdam van 15 maart 1345.
Ook wees Rob ons op een heel kleine patatkraam, alwaar men de beste friet zou bakken.
Bovenstaande was een kleine opsomming van hetgeen gids Rob ons heeft laten zien.
Na de lunch werd de groep opgesplitst. De dames gingen winkelen in de Kalverstraat te Amsterdam.
Jeroen, Joerie en ik liepen naar het Leidseplein om aldaar te gaan zitten en te genieten van een lekker biertje en de sfeer van de aanwezigheid van een groot aantal Ajax-fans die aldaar op TV-schermen de wedstrijd Feyenoord-
Ajax volgden. (uitslag 1-1)
Vanaf het Leidseplein zijn wij gedrieën via de PC-Hooftstraat naar het Vondelpark gelopen.
In het Vondelpark hadden we een horecagelegenheid gevonden, om aldaar onze tweede consumptie te nuttigen.
Inmiddels was het 17.30 uur en zijn wij de winkelende dames tegemoet gaan lopen.
Die waren nog steeds in de Kalverstraat. Maar zowel Yara, als Tara waren geslaagd voor een heel mooie winterjas.
Bij de door Rob aangewezen frietkraam werd de dag afgesloten met een heerlijke zak patat.
Vervolgens met tram 16 naar het Olympische Stadion om daarna met de auto huiswaarts te keren.
Om 20.30 uur weer thuis.
Bianca-Natalie-Joerie-Jeroen-Yara-Nyah-Faya-Tara, bedankt voor deze fijne en mooie dag.

Liefs Mama & Papa

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10