Cypres route - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Cypres route - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Cypres route

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 April 2016 | Griekenland, Kreta

Lieve Nyah,

Na je siësta gistermiddag en het vroege naar bed gaan gisteravond ben je nog moe denk ik. Je wordt weer niet wakker van de wekker. Wederom mag ik je wakker maken!

We ontbijten lekker buiten op het terras. Manolis weet inmiddels wat we willen drinken dus hij komt al met twee kannetjes thee aan lopen. De verse jus komt daarnaast te staan. Aan zon ontbijt kunnen we wel wennen.......

Vandaag gaat Milou weer met ons op pad. Jij mag weer op Magnas achteraan, ik mag op Walley. Walley is een heel groot bruin paard. Zondag reed Milou op hem en toen was hij een beetje opstandig. We maken de paarden eerst weer schoon. Daarna volgt hetzelfde ritueel van opzadelen ed. Walley houdt ervan om zijn achterwerk tegen een boom te schuren. Dus let op bomen is de boodschap. Zo heeft iedere paard een andere gebruiksaanwijzing. Bij de eerste boom rijd ik al tegen de takken op! Wakker worden dus mama! Let nu op die bomen! Daarna gaat het prima. Vandaag ben je helemaal in je element. Je zit wat dichter achter me dan gisteren. Je kletst gezellig en kijkt rond. Ik merk aan jouw gedrag dat je steeds meer gewend raakt aan de buitenritten. Ik moet zeggen Nyah, het is heerlijk zo met jou de hele dag rond me heen. En... geen enkel moment kriebels in de buik van een situatie met een paard. Ook al zijn we niet de meest ervaren ruiters, we zijn zelfverzekerd. Geven ons over aan het paard. Nu pas merk ik dat je ieder paard anders aanpakt. Ik wist het wel, maar voelde het niet. Nu wel! De gopro weer bij maar ja als jij achter me rijdt, kan ik daar niet veel mee.... Helemaal niet als ik hem toch aanzet en dan bij de eerste galop hoor: "mama stop, de gopro valt."
Maar goed dat jij achter me zit. Als Walley niet reageert op mijn benen, geef jij me weer een aanwijzing. "Mama, zweep op z'n kont". En compliment hoor, want je aanwijzingen zijn telkens 'raak'. We rijden vandaag de cypres-route. Mooiste rit tot nu toe vind ik. Prachtige weggetjes over de bergen. Steil de berg omhoog, daarna weer steil de berg af. Toch anders dan op de skies vind ik. Maar ik denk ook wel dat het heel erg aan de kwaliteit van de sneeuw lag afgelopen twee keer. Ijs is angst voor ons. De schouderspieren zijn niet meer zo gespannen vandaag en daar beneden tussen onze benen raakt het ook al gewend aan het zadel en het op-neer, op-neer. We zijn relaxed. We draven en galopperen veel meer dan gisteren. En die galop gaat hard. Voor jou weer het leukste onderdeel, de galop. Vandaag zijn er twee Fransen aangesloten bij ons groepje van drie. Beiden zeer ervaren. Ze gaan net buiten Parijs altijd naar een manege. Daar rijden ze op Arabieren. De vrouw is echter twee maanden geleden gevallen. Dit is de eerste keer dat ze weer rijdt. We wisselen een paar woorden Frans en ik merk dat ze daarna haar best doet Engels te praten. Het gaat goed vandaag! Tevreden over hoe het gaat! Na een uurtje of drie arriveren we weer bij de stallen.

Gelukkig ben jij niet ongesteld. Hopelijk blijft dat komende dagen zo want komende drie dagen zijn vol zon. Vandaag en gisteren begon het bewolkt. Maar de temperatuur is heerlijk. Beter dan in Nederland waar het pijpenstelen regent en het zelfs op sommige plekken sneeuwt. De zon laat zijn gezicht zien tijdens de lunch. Jij wilt Velani salade met walnoten. Ik neem die ook. Ik bestel er een gerookt lokaal kaasje bij. Met het gezicht in de zon smullen we weer.

Jij wilt daarna zwemmen met Maria en Elena. "Mama, ga jij ook mee?" Tuurlijk ga ik mee. De zon is verscholen achter de wolken maar ik spring met jullie in het water. We moeten wel blijven zwemmen om warm te blijven! Daarna gaan we samen opwarmen onder de douche. Samen, dat vindt jij nog steeds gezellig. Dus koester ik dat tot het moment dat je je daar te groot voor voelt.

Opgefrist en wel wil jij de paarden gaan borstelen. Sabine kunnen we niet vinden. Dan wil je op de hooistapel blijven spelen met de meisjes. Dus open ik de iPad voor Fauna en hoor ik jou op de achtergrond lol hebben. Het is hier een soort grote boerderij. Lekker nog even kind zijn.

Papa en Yara zijn samen op pad geweest vandaag. Yara wordt ook verwend. Samen Daimgebak eten en ik kreeg een foto van twee grote dozen met verse aardbeien. Jesse geniet volgens mij van z'n avondjes Suits met papa. Vandaag moet hij werken. En papa, papa mist ons. Daarom heb ik vandaag een kaartje laten aankomen bij hem. Lieve hardwerkende stoere papa.

Moeder zijn is het mooiste dat er is. Papa en ik proberen hoe ouder we worden en hoe ouder jullie worden steeds meer los te laten. "Doe maar, ga maar, trek de wijde wereld in. Ga maar ontdekken, maak fouten!" Maar vooral ook: "wij zijn er voor gratis goed advies en als het mis gaat, helpen wij je weer terug op weg". En ik moet zeggen, jullie vragen vaak om onze mening. En vaak ook geven wij onze mening ongevraagd. De spiegel die ervoor zorgt dat jullie de zaken ook vanuit een andere kant bekijken, krijgen jullie vaak van ons. Of jullie dat nu leuk vinden of niet. Het voelt als waardering als jullie het later ook echt van de andere kant bekijken. Maar het voelt ook fijn als jullie ondanks ons advies je eigen weg volgen. Gewoon je eigen keuzes maken en dat ventileren naar ons. En het beargumenteren waarom, daar zijn jullie alledrie goed in. We veranderen graag van mening als de argumenten goed zijn. Dat is ook zo leuk om mee te maken! Jullie houden de spiegel ook bij ons voor.

Nieuwe dingen doen, nieuwe mensen leren kennen...... daar leer je van. De hersenverbindingen nemen toe en zelfvertrouwen groeit. Onze Afrikareis gaat hier ook weer aan bijdragen, dat voel ik. De gekozen route en manier van reizen gaan zorgen voor nieuwe prikkels. Levenswijsheid bouw je op. En die is ons inziens veel belangrijker als basis dan vele dingen die je op school leert. Soms wil ik dat ik toen jullie geboren werden, wist wat ik nu weet! Maar goed toen hadden we zelf, als broekies, die levenswijsheid nog niet. En zelfs nu nog, iedere dag, leren wij weer bij. Maken wij ook fouten, zeggen sorry en benaderen de dingen bijna altijd met de roze Jesse-bril.

Nyah, jij bent ons cadeautje. Letterlijk omdat je zo graag bij ons wilde zijn en figuurlijk omdat je zo sociaal open en onbevangen bent. Tuurlijk staan we weleens stil bij de zorgen om jou, maar het gevoel dat het goed is met jou overheerst ook nu nog steeds. Die epigenen zijn nog onder controle. Nu alleen maar vasthouden en hopen dat deze denkwijze helpt. Jij voelt je fijn als wij de adviezen van de homeopaat opvolgen. Dat doen wij, maar jij ook! Super hoe je ermee omgaat. Praten liever niet, maar vol overtuiging volg je onze overtuigingen. Vast en zeker een logische reactie. En wellicht ga je jezelf er nog tegen afzetten. Jij mag jouw keuzes gaan maken, wat voor jou goed voelt.

Inmiddels is het weer etenstijd!
Jij hebt de afgelopen twee uur een verhaal nagespeeld in het hooi! En ik, ik heb de Wendy gelezen die ik van Margje heb gekregen. Heerlijke positieve verhalen. Mensen die op welke manier ook inspiratie geven. Love it!

Lieve meis, eens kijken waar Manolis je vanavond weer mee verrast. We proberen iets nieuws: feta uit de oven en groene bonensalade. Het is wederom veel eten op een laat tijdstip. Nog een spelletje op bed, even terug- en vooruitkijken en om tien uur gaat opnieuw het licht uit.

Ik geniet zo van je!

Liefs,
mama

  • 27 April 2016 - 07:53

    Marion:

    Ook wij worden heerlijk wakker op deze Koningsdag...... Weliswaar geen zon, maar de warmte komt van jouw heerlijk geschreven verhaal! Dikke kus voor jullie

  • 27 April 2016 - 16:08

    Thea:

    Ach Bianca als ik dit zo lees is het zo fijn om te lezen dat jullie het fijn hebben.
    En ja als je jong bent kun je nog niet alles weten ,wijsheid komt met de jaren.
    En wijs zijn jullie.ik ben daar erg trots op.
    Geniet ervan op naar de volgende belevenis.XX

  • 27 April 2016 - 20:38

    Angelique :

    Wat een mooie verhalen weer, erg leuk om te lezen. Geniet nog van de laatste dagen samen met je lieve en spontane jongste dochter!
    Liefs Angelique x

  • 28 April 2016 - 19:38

    Natalie:

    Lieve zus en Nyah,
    Jullie leven is vol avontuur. Dit is aangaan van alles wat op je pad komt. Omgaan met de moeilijke zaken des leven en daar de kracht uithalen om met positiviteit de meeste levensvreugde eruit te halen. En wat ligt daar toch een enorme kracht van je, Nyah! Positiviteit is op je lijf geschreven ook als je je soms zichtbaar zorgen maakt. Jij gaat ervoor! Iets wat je door de basis van de opvoeding van papa en mama hebt meegekregen. Een levenshouding waar jij veel vruchten van plukt en gaat plukken. Jij bent een inspirator voor vele. Geniet samen met mama van deze positieve vakantie ervaring en de boost van zelfvertrouwen die je hierdoor hebt gekregen. Dikke kus

  • 28 April 2016 - 23:27

    Nicolle :

    Wederom kippevel en tranen in de ogen
    Meid wat kan jij gevoel. Goed verwoorden !! Geweldige mensen zijn jullie hou van die positieve houding , Hou dat vast !
    Ik.geniet mee met jullie Dank je wel dat ik een stukje mee mag reizen

    Xx geniet liefs nicolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 125412

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Nieuw avontuur: Cambodja & Laos

01 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Rondreis Peru met opa en oma

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Change of plans: Panama!

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Op ontdekking op Sumatra, Java en Bali

06 Juni 2017 - 08 Juni 2017

Drie dagen de liefde vieren in Madrid!

10 Augustus 2016 - 04 September 2016

Selfdrive Namibie en Botswana

23 April 2016 - 30 April 2016

Paardrijden met Nyah op Kreta!

19 November 2015 - 21 November 2015

Weekend Londen met zessen

28 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Avontuur in de Ardèche!

17 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Vamos à la playa

26 Juli 2014 - 30 Juli 2014

En dan nu.... op ontdekkingsreis!

12 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Op de camping in Italie!

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, wereldstad!

16 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondtrekken door Zuid-Thailand

02 Juli 2016 - 30 November -0001

Papa's reis VOOR zijn leven

Landen bezocht: