Eerste kennismaking met Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met Londen

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve pap, mam,

Vandaag is het dan eindelijk zover! Het cadeautje van Fauna wordt beleefd komende dagen. Vorig jaar goed en veel meegeholpen met feedrs en breedrs inpakken. Zo fijn! Dus nu lekker op pad met zessen.
Door het overlijden van ome Jan en wat perikelen bij Lucardi heeft dit cadeautje vorig jaar geen doorgang kunnen vinden. Maar: wat in het vat zit, verzuurt niet!

Vroeg uit de veren dus vandaag! Rond kwart over zeven rijdt de gloednieuwe bolide van Jeroen voor de deur! Het is aardig druk op de weg. We besluiten toch op p3 te parkeren, waar we gelukkig aardig snel ook weer weg zijn. De tijd begint immers te dringen....
Het inchecken gaat snel bij de zuil en ook de beveiligingscontroles verlopen soepel, behalve bij jou, mam. Jij mag alles uit doen, zelfs je schoenen!!! Je koffer moet open maar dat gaat niet zo snel. Jij hebt namelijk aan je handbagage koffertje een slot gehangen. Dat niet zo makkelijk open gaat. Dat geeft net dat beetje meer tijdsdruk!!! Het is over tien uur als we bij de grondstewardessen KLM aankomen en Jeroen nog net hoort dat we omgeroepen worden... Ze verzoekt ons vriendelijk de volgende keer wat eerder te komen.. Iedereen in het vliegtuig zit al klaar voor vertrek... Ach, we hadden nog best wat later kunnen komen, als blijkt dat het op Heatrow te druk is en we enkele minuten moeten wachten voor vertrek. Het weer zit niet mee, vandaag veel regen en een harde wind. Gek genoeg merken we er weinig van tijdens de vlucht. 45 minuten en we zijn er. Opstijgen en weer dalen... a piece of cake.

Aangekomen koopt Jeroen Oyster cards waar hij een bedrag op stort om van het openbaar vervoer gebruik te maken. We stappen de metro in en alles in Londen ligt binnen handbereik. Nottingham Hill is het reisdoel, inchecken in het hotel. A typical Englisch boutique hotel! Tegenover het metrostation en aan de rand van Nottingham Hill. Prima locatie, prima slaapplek. We hebben geluk want de kamers zijn al gereed. Even plassen, koffers wegzetten en hup weer weg.

Voordat we de metro instappen, kopen we een broodje bij Subway. Ons pap wilt er wel een met augurk. Dat verstaan ze hier natuurlijk niet. Het lijkt in de verre verte niet eens op pickles. Haha!
Jeroen is er in de auto naar Amsterdam achtergekomen dat hij z'n jas is vergeten... Ach, we zijn inmiddels gewend dat hij dingen vergeet die eigenlijk niet te missen zijn. Was het eerder z'n zonnebril tijdens een zonvakantie, is het nu een jas tijdens een weekendje herfst in Londen. Dus: Oxford street, Regent street! Maar ja, zomaar even een jas kopen, valt niet mee. Helemaal niet als ons Naat iets anders mooi vindt. Uiteindelijk lukt het toch om een jas te vinden! Een wollen zelfs.
Zo, dit ook weer opgelost. Tussendoor nog even het oudste warenhuis van Londen in, prachtig versierd in kerststijl. Nu snel op weg naar The Skygarden. Een nieuw gebouw met fenomenaal uitzicht over Londen, geopend begin dit jaar. Na registratie is toegang gratis. De bedoeling is om de zonsondergang over de stad te zien. Helaas teveel wolken hiervoor, maar daarvoor in de plaats verandert Londen in het uur dat wij er zijn in een geweldig verlicht plaatje. Een drankje in de bar en zittend voor het raam even genieten van het mooie uitzicht. Een aanrader!

Daarna is het plan om bij Bhorough market wat te eten. De wandelroute hierheen voert ons echter langs St Paul's cathedral waar we ons even in Rome wanen. Wat net in the Skygarden nog een redelijk kleine kerk leek, is als je ervoor staat toch echt een immens gebouw. We betreden de kerk en er is net een dienst/toespraak bezig. Even een kaarsje aansteken. Dan via de Milleniumbrug de Theems over. Helaas, Bhorough market sluit om zes uur. Als we er aankomen, is iedereen aan het opruimen. In een nabijgelegen pub, een van de oudsten in Londen, settlen we ons voor een hapje en drankje. Pie gevuld met stoofvlees en burgers sieren de tafel en natuurlijk ontbreekt de Engelse pint en de rode wijn ook niet. Rustmomentje.
Lekker gegeten! Onder het genot van een goed gesprek al wandelend over The Tower Bridge. Schitterende brug zo verlicht. Via de metro weer terug naar Piccalilly Circus, Regent street waar de straten inmiddels ook allemaal met kerstverlichting versierd zijn. Ons Naat trekt een sprintje en de deuren van de metro sluiten zich.... Embankment roept Jeroen nog. En daar gaat ze, zonder telefoon, zonder geld. Even later staat ze daar inderdaad bij die halte te wachten, gelukkig maar. We wandelen verder. Inmiddels is het heerlijk zacht weer. Een laatste pint in de pub om de hoek bij het hotel en daarna besluiten we het voor gezien te houden.

Op naar dag 2!

X