Door de wekker heengeslapen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Door de wekker heengeslapen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Door de wekker heengeslapen!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Juni 2017 | Nederland, Tilburg

Lieve lieve Joerie,

Je zult het vliegtuig maar gehaald hebben! En nu aan het bijkomen zijn een paar rijen verder in een Ryanair vliegtuig. Pfff....
Ga je een keer samen weg, slaap je door de wekker heen en moeten we rennen naar de gate. Maar ieder voordeel heeft z'n nadeel; we hoeven niet te wachten en hebben een uur langer kunnen slapen. Later lachen we erom,samen op een bankje in het park, herinneringen ophalend.

Drie volle dagen zon en liefde, dat gaan we tegemoet. Na 19 jaar, drie kids verder en een paar mooie reizen met ons gezin, breekt nu dan toch echt een andere periode aan. We kunnen weer zonder kinderen even saampjes weg. Me realiserend dat de jaren zijn omgevlogen. Veertig jaar geworden alletwee en bijna vijftien jaar getrouwd, 21 jaar bijelkaar en zo'n 30 jaar maatjes. Jeetje wat een getallen. Wat lijken we dan oud. Of zijn we dat gewoon en voelen we ons nog jong? Reden om samen, ons leven samen, te vieren. Gewoon omdat het kan. Erg naar uitgekeken. Onze kinderen noemen het onze sexweek. Geef het een naam, maakt niet uit. We zijn onderweg naar Madrid en dat voelt heerlijk! En sex, tja, die zal er hopelijk in overvloed zijn :)

Lang gewacht om onze kids niet alleen te hoeven laten en anderen zo min mogelijk te 'belasten'. Maar nu Jesse bijna 18 is, vinden wij het verantwoord. Als er iets gebeurd, is hij oud en slim genoeg.. Ik zou ik niet zijn als hij gisteren niet geinstrueerd werd wat te doen bij een slecht scenario. No secrets, alles in vogelvlucht verteld.

Jesse en Yara hebben er geen problemen mee een paar dagen alleen te zijn. Integendeel! Nyah vindt het spannend. Maar we geven haar nu ook, ondanks dat we zelf ook graag weg wilden, wat ze nodig heeft. Ze hangt erg aan ons. En dat is heerlijk, maar goed om even los te zijn en te ervaren dat ook dan alles goed gaat. Daarom ook thuis en niet logeren. Overtuigd dat ze dit kan met haar broer en zus. Alle proefwerken vooruit geleerd, zodat we haar konden overhoren en ze daar geen stress over heeft. Ze huilt niet als we gaan. Dat is fijn. Lang erop voorbereid heeft dan toch z'n vruchten afgeworpen? Trots op dr. Nog een kus voordat we gaan, de meiden worden wakker. Met slaapogen 'veel plezier mammie' en een kus. Ze draaien zich om en slapen verder. Ook het weekend niets aan de hand. Als niemand er de nadruk op legt, is het zo overmorgen. Expres doordeweeks zodat we zo weinig mogelijk tijd met hen 'verliezen'. De dames hebben ah pret; wat gaan ze kopen en wat gaan ze eten en voor lekkers verorberen. Maar vooral ook, als we geld overhouden....aardappelbolletjes uit de oven als snack s avonds. Beetje vreemd, maar wel lekker. Geen bedtijd meegegeven. Papa en mama weg, mag vooral gezellig zijn. Verantwoordelijkheid neerleggen. Ik vond het geweldig vroeger als m'n ouders weg waren. Hield van die vrijheid en m'n eigen gang gaan.

Ruben heeft gisteravond wat eettentjes gemaild. We gaan elkaar morgenavond weer zien. Dat wordt gezellig. Herinneringen ophalen aan onze drie toevallige ontmoetingen in Namibië en Botswana. Verheug me op het weerzien. Het samen bungee jumpen met Jesse is een gebeurtenis die verbindt voor het leven. Wat een emoties kwamen daar samen!

Een heerlijk weekend hebben we achter de rug. Drie dagen zon en vooral actief zijn. Na ons wakeboard avontuur en het roeien in de Biesbosch vorig weekend, dit weekend de scootertocht van Nicolle rondom Heusden gereden. Wat was dat tof, 40 km crossen over de dijken. Echt een aanrader pap, dus ik hoop dat je het gaat doen met mama zoals gezegd. Gesport, drie dagen vlees op de barbecue en spelletjes gespeeld met de meiden. Gezellig ons zondagochtend ontbijtje, altijd weer een hoogtepunt. Buiten ontbijten en dineren. Alleen maar buiten, dat was genieten. Al schijnt de zon achter de wolken... als het kan, zitten we buiten. Dat vinden we beiden genieten. Tuin op het zuiden, wat een genot toch telkens weer.

Over twee uur zijn we er al. De meiden zitten nu aan het ontbijt. Jesse doet vandaag z'n theorie examen auto. Een dag vol spannende, nieuwe ervaringen ligt voor ons. En ook voor onze kinderen.

Samen het leven vieren en dankbaar zijn! En dat in een Madrid met dertig graden. Geluksmomentje!

Veel plezier beste maatje!
Herinneringen maken! Ons belangrijkste doel. Voor het eerst weer zonder kinderen. De tijd vliegt voorbij. Veertig, het nieuwe twintig toch? Zo voel ik me nog wel.... nou ja, meestal dan.

X