De kunst van het leven! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu De kunst van het leven! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

De kunst van het leven!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

08 Juni 2017 | Spanje, Madrid

Lieve schat,

Gisteravond na terugkomst in het hotel goed nieuws in de mail! We mogen het gewenste huis kopen! Tweede keer dat we zo'n bericht krijgen als we in het buitenland zijn. Jij bent opgelucht, had het niet verwacht. Ik was zelfverzekerd of noem het positief. Jij noemde het TE positief, toch? Ik geloofde gewoon in m'n aanpak. Zulke dingen kun je altijd aan mij overlaten, niets aan gelogen toch? Altijd een doel, altijd een aanpak en vaak lukt het en heel soms niet. Ander doel, andere aanpak. Ook geen probleem :) gisteravond nog happy new year gewenst en nu dit.
Geluksmomentje! Dankbaar!
We bellen de meiden om half acht en met name Nyah is razend enthousiast. Echt? Ze is zo zichtbaar verast en blij. Heerlijk, niets van gemis te merken. Yara staat op het punt naar school te gaan. Jesse slaapt nog dus krijgt dit heugelijke nieuws later wel mee. Madrid kan nu door twee redenen onze geschiedenis in: eerste keer na 19 jaar weer samen weg en koop derde huis!

Churros con chocolate kan niet ontbreken tijdens onze trip. We besluiten het op een terras als ontbijt te nemen bij een gespecialiseerd tentje. Verse jus en water erbij en we onze buiken zijn weer voor een paar uur goed gevuld. Wat een voorrecht hier met tweeen te zijn zo vlak voor onze grote Midden-Amerika reis.

De gisteren opgebouwde markt is ons wandeldoel vandaag. Wat een sfeer. We zien wel wat leuke dingen, maar te groot om mee te nemen. De xl sheet huis is al gemaakt en de inrichting al afgelopen weken bepaald... voor het geval dat. Dus veel praten over het huis doen we niet. Nu tactiek bepalen voor verkoop. Mooie uitdaging! Voor jou?

Het fijne aan deze drie dagen samen was eigenlijk dat we maar twee dingen gepland hadden. We hoefden alleen met ons tweeen rekening te houden. Dus lopen we nu terug naar het fijne Retiro park waar we op de grond ploffen. Waar ik m'n jumpsuit naar beneden schuif om in bh (ach, niemand kent me hier toch) met m'n hoofd op je buik te genieten van de rust... en bijna in slaap te vallen.

Daarna nog wat winkelen en lunchen bij een supermooie en lekkere salad bar. Een bak konijnenvoer met vijf gekozen toppings en dressing. Voortreffelijk en veeeel!

Lieve Joerie, we gaan binnen vijf minuten landen na best wat turbulentie (niet fijn). Jij zit een paar rijen voor me. Niet gezellig, maar het gaf me wel de mogelijkheid om eea aan het papier toe te vertrouwen. De avond is gevallen in Brussel en ik zie de zon ondergaan. Een mooi einde van ons eerste tripje weer samen. Ik ben ongelooflijk blij met jou ( de meeste dagen dan :) ) Je hebt een aantal eigenschappen mee gevormd bij me afgelopen dertig jaar. Door jou ben ik actief en sportief, toon ik lef in allerlei activiteiten (ook al ben ik van nature gewoon een plank), voel ik me geliefd en mooi. Je zet me met beide benen op de grond als ik even zweef en deelt dezelfde passies en vooral dromen. Wij leven onze dromen meer en meer, vooral na ons grote ongeluk 9 jaar geleden. En daar ben ik je ontzettend dankbaar voor. Daarmee hebben we toch een stukje Spaanse mentaliteit. Want de kunst van het LEVEN, beheersen de meesten daar. Dat stukje neem ik graag als leerpunt mee. Alhoewel we goed op weg zijn en echt een route hebben bepaald in de opvoeding en in ons leven, kan ik daarom de Spanjaarden benijden. Om heel veel andere dingen ook niet overigens.

Heb genoten van jouw liefde en van jou!

Morgen Wantij in Dordrecht nog samen! Ook leuk!

Veertig, het nieuwe twintig. Work hard, play hard! We zitten er middenin, het nieuwe twintig.

Txs xxx