Even weer tieners zijn! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Even weer tieners zijn! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Even weer tieners zijn!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Juni 2017 | Spanje, Madrid

Lieve Joerie,

We zijn er! Wat fijn dat de gate iets later dicht ging in Brussel...
Twee uurtjes en een compleet ander gevoel! Heerlijk! De zon voelen we al.

Reizen is openbaar vervoer. Nu is een stedentrip niet echt reizen, maar wel ontdekken en beleven. Na het metro debacle door de haast in Parijs, hoef ik niet na te denken. Kaart, eindpunt, overstapmogelijkheden, klaar is kees. Snel belanden we in het midden van Madrid op de Gran Via, dichtbij Puerto del Sol, het bekendste plein van Madrid. Google maps even aan en binnen een minuut of tien zijn we bij Hotel Liabeny. Toplocatie, schoon, beetje gedateerd dat wel. Zoals altijd is het koffers neerzetten en meteen door!

Vandaag naar de Teleferico, de kabelbaan. Omdat we nog geen benul hebben van de afstanden, nemen we de metro. Een tourist pass gekocht met tien ritten. Later komen we erachter dat echt alles op loopafstand is van het hotel.
De kabelbaan brengt je naar een heuvel in een soort mountainbike park. Daar zitten we dan samen, gezellig kletsend en kussend. Voel me een tiener als we in het park lopen... jij ook, dat weet ik zeker!

Het is warm dus ook met de kabelbaan terug. Op naar de rozentuin waar we even op een bankje neerploffen. Gezellig kletsen en genieten van het voorrecht dat we hier mogen zijn. Daarna wandelen we verder om vervolgens van een Corona en eerste tapas op een terras te genieten. Proost op fijne dagen samen.

Morgen is de wisseling van de wacht bij het paleis. Als wij erlangs lopen, zijn de voorbereidingen in volle gang. De koning van Spanje woont hier overigens niet. Die woont zowat naast Ronaldo. Dan door naar de cathedraal. Niet de mooiste die we ooit hebben gezien, maar we steken een kaarsje aan voor de gezondheid van onze beide ouders en voor Jesse die zo zijn theorie examen auto zal doen. Beetje jammer van de nepkaarsen beamen we beiden. Het systeem werkt overigens wel maar is gewoon niet authentiek. Als we de cathedraal uitlopen, belt Jesse. Geslaagd! Tien minuten klaar. Ik besluit meteen te bellen naar de rijschool met dit bericht. Even afwachten wanneer er een examen datum vrij komt voor half juli en dan kan z'n spoedcursus worden ingepland. Mooi, ook dit weer afgerond. Dwz dat zijn vakantie nu echt kan beginnen. Via fb is hij deze week toegevoegd aan een groep eerstejaars. Alle mede studenten zijn al uitvoerig bekeken. Wel knappe meiden geeft hij aan! Tja zo'n 90% komt uit het buitenland bij de gekozen studie. Het enige dat ik dan denk: love is in the air van Robert ten Brink... Jesse heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken naar het buitenland te willen. Kans neemt toe dat hij verliefd wordt op een mede student. De tijd zal het leren.

Na een stop bij een lingeriewinkel (helaas rood niet in m'n maat) en een korte douche, snel omkleden en weer naar buiten. Mercado de San Miquel, een foodhall. Druk, toeristisch, specialiteiten en warm. Supergezellige uitziende locatie met heerlijke producten. We kiezen voor wat tapas met olijven en mozzarella. Daarna wat vlees, drie verschillende sporten en een Spaanse frittata. Het toetje eten we buiten. Ja, geen eten zonder toetje! Terug langs de drogist, genietend van de inmiddels heerlijke temperatuur en het bruisende Madrileense leven.

De hele dag gezellig kletsend doorgebracht. De eerste verkenning te voet is gedaan!

De kids stellen het goed. De meiden zijn samen naar de ah geweest. Ze bellen, appen grappige foto's en hebben het zichtbaar naar hun zin. Gelukkig maar, alle eerste keren is even afwachten.

Trusten,
X