Bijna vrijdag pap! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Bijna vrijdag pap! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Bijna vrijdag pap!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

03 Oktober 2016 | Nederland, Tilburg

Lieve pap,

De onzekerheid neemt grote vormen aan. Bijna vrijdag. De vragen die we voor dr. Brada hebben, zijn doorgemaild vanavond.

Zaterdag was Jesse jarig. Toen je binnenkwam om hem te feliciteren dacht ik : "misschien wel de laatste keer dat je op zijn verjaardag mag zijn". Het was het eerste wat me te binnen schoot. Dat gaf een verdrietig gevoel. Ik weet zeker dat jij dat ook dacht. Onbezorgd zal ik nooit meer om jullie zijn. Die onbezorgdheid is weg genomen na het nieuws dat je kanker hebt. En kanker is 1 ding, maar dat je geen enkele kans hebt om die te overleven, is oneerlijk. Heel veel zorgen om jou nu en later zorgen om mama. Er lag nog een hele levensfase in vrijheid voor je en plots is het nog maar de vraag of jullie samen nog aan die levensfase zonder beiden werken mogen beginnen. Zo oneerlijk pap. Al die jaren heb je zo hard voor ons, je gezin, gewerkt. En nu moet je het doen met een ziek lijf waar de energie uitstroomt. Wel blij dat je vervroegd met pensioen bent gegaan. In 'gezondheid' heb je de afgelopen 2 jaar mogen genieten van alle tijd voor jezelf. Maar o wat zouden we er nog graag wat jaartjes aan plakken voor mama en jou. Zijn die nog gegeven? Geef ons die 10 jaar dan zijn we tevreden he pap? Momenteel geloof ook ik daar niet in.

Je hebt al sinds Portugal meer klachten. Nachtzweten zo nu en dan en de koorts is niet meer weg gegaan sinds die tijd. Vooral in de avond loopt je temperatuur op naar 38,5 graden. Sinds een paar dagen is nu ook de urine donkerder gekleurd. Pap, houd er rekening mee dat ze de behandeling zullen starten. Ik denk niet dat we daar nu nog omheen kunnen. Ome Jan zei dat het je tijd nog niet was. "Waarom verslechtert jouw algemene toestand dan zo snel?" Waar kunnen we hoop uit halen?

Ik weet niet zo goed hoe ik om kan gaan met jouw verdriet en angst. Zelf vraag ik mezelf ook af wat het nu met me doet. Standje praktisch sta ik. Eigenlijk net als vaker is gebleken in ernstige situaties. Maar met m'n "standje praktisch" of iets anders kan ik je niet beter maken.

Ik zie de wanhoop in jullie ogen. Alles is anders geworden. Jij bent anders, vol verdriet, angst, onzekerheid en zorgen. Niet meer die vrolijke, grapjes makende papa die vol energie in het leven staat. En maak je die grapjes nu wel dan komen ze niet meer over. Ik heb heimwee naar een paar maandjes terug toen jij nog "gezond" was en er nog geen zorgen om jou waren. Ons leven is voorgoed veranderd, nooit meer onbezorgd. Al was dat al niet ivm de zorgen om Nyah haar welzijn.

Wat pakken we aan om hoop en levensvreugde uit te halen? Waar verlichten we jou mee? Waarvan word jij blij?

De dingen die je doet, hebben met afscheid nemen en dood te maken. De verjaardagskaart geschreven door jou voor Jesse, het bezoek aan de natuurbegraafplaats later deze week. "Pap, waar is dat sprankje hoop?"

Verslagen zo zie je eruit. Met stomheid geslagen zo voel ik me ook.
Ondertussen biggelen de tranen over m'n wangen. Pap, je moet vechten hoor! Herpak je, vecht! Ieder lichaam is anders.

Hoop zo dat je nog wat tijd met wat meer energie is gegund.

Love you,
Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 125292

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Nieuw avontuur: Cambodja & Laos

01 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Rondreis Peru met opa en oma

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Change of plans: Panama!

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Op ontdekking op Sumatra, Java en Bali

06 Juni 2017 - 08 Juni 2017

Drie dagen de liefde vieren in Madrid!

10 Augustus 2016 - 04 September 2016

Selfdrive Namibie en Botswana

23 April 2016 - 30 April 2016

Paardrijden met Nyah op Kreta!

19 November 2015 - 21 November 2015

Weekend Londen met zessen

28 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Avontuur in de Ardèche!

17 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Vamos à la playa

26 Juli 2014 - 30 Juli 2014

En dan nu.... op ontdekkingsreis!

12 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Op de camping in Italie!

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, wereldstad!

16 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondtrekken door Zuid-Thailand

02 Juli 2016 - 30 November -0001

Papa's reis VOOR zijn leven

Landen bezocht: