Nr 2 van big 5 in actie! - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Nr 2 van big 5 in actie! - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Nr 2 van big 5 in actie!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 Augustus 2016 | Namibië, Tsumeb

Lieve allemaal,

We verlaten Etosha Safari kamp al heel vroeg. 5 minuten later staan we bij de ingang van Etosha. Parkfees regelen voor twee dagen, ca EUR 35 totaal.

Joerie koopt nog snel een kaart van het park en Jesse mag de route bepalen. We hebben geluk! Eerst steken er 12 giraffen voor ons de weg over en dan bij de eerste waterhole liggen er drie leeuwen te loeren naar de aanwezige zebra's, gnoes en springbokken. Mooi om te zien hoe oplettend alle beesten zijn met de leeuwen in de buurt. 1 jong mannetje en 2 jonge vrouwtjes. Ons inziens zijn ze of een beetje aan het oefenen of ze moeten toch echt een andere tactiek bedenken om de aanval in te zetten. Een viertal verwoede slappe pogingen, zonder resultaat. Wel leeuwen in actie gezien en 1,5 uur vermaak. Iedereen is enthousiast.
Zeven verschillende diersoorten zien we daar. Een mooi tafereel al die dieren samen bij de waterhole. Dit zijn de plaatjes uit de reisboeken.

In de middag is het 33 graden. We zien weinig 'grote dieren', veel van hetzelfde en dat is prachtig maar vinden de kinderen minder. Het is geen Beekse Bergen. Geduld, want op zon immense oppervlakte hebben ze ook genoeg ruimte om niet gezien te worden. En 's middags zijn ze nu eenmaal bijna nier actief, liggen ze gewoon ergens.

We overnachten bij Halali, een campsite middenin Etosha. En het mooie is dat deze de hele nacht een verlichte waterhole heeft. Maar eerst wordt er gezwommen. Jesse en Nyah gaan samen, Yara helpt mij mee bonen schoonmaken. We eten op tijd om tijdens de zonsondergang bij de waterhole op de bankjes plaats te nemen. Ineens komt er een neushoorn met z'n jong aanlopen. Als hij vertrekt, gaan wij ook. Spelletje Qwixx doen met vijven. Gelukkig mag het van Nyah....de blaadjes Qwixx raken immers op en dat zijn dingen die Nyah niet fijn vindt. Die is zuinig....op alles. We plagen haar er al de hele vakantie mee....waar ze dan weer niet zo goed tegen kan...ach germ. En natuurlijk ook vandaag twee zakken chips leeg eten tijdens de spelletjesronde. Het is immers vakantie. Rond half negen lopen we opnieuw richting de waterhole. Jesse glundert als hij na een jakhals even later een hyena ziet. Die wilde hij heel graag van zijn lijstje afstrepen. De dames zijn moe dus ik loop met ze terug. Joerie en Jesse blijven nog even bij de waterhole zitten met een Windhoek biertje.

Vanaf vijf uur wakker dus om half 11 ben ook ik moe.

Truste,
X

• 20 Augustus 2016 - 12:47

WIL:

Hallo vanmorgen mooie foto"s van Yara gehad en gezellig wat geappt met haar
    Ben nu weer op de hoogte van alles wat ze aan dieren al hebben gezien
    Mooi de olifanten en vooral de kleintjes leuk om daar even te blijven kijken zo bij de waterplaats
    Nu weer naar het volgende wel een lange rit 350 kilometer maar wel veel te zien
    Wacht het volgende weer met nieuwsgierigheid af maar wordt goed op de hoogte gehouden door de kleinkinderen
    Heel veel liefs Wil

• 22 Augustus 2016 - 22:25

Natalie:

Wat een feest om dit als gezin met elkaar te doen en te beleven. Dat zal straks afkicken worden van zoveel avontuur terug in structuur