Kriebels in m'n buik! Zo'n zin in! - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Kriebels in m'n buik! Zo'n zin in! - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Kriebels in m'n buik! Zo'n zin in!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

10 Augustus 2016 | Duitsland, Frankfurt an der Oder

Lief gezin,

Vanaf vorige week donderdag waren er kriebels in mijn buik...leuk te ervaren dat je dat van reizen kan krijgen. De opwinding, het vooruitzicht, de stoere ingrediënten maken dat die kriebels niet meer verdwijnen en iedere avond thuis beginnen de vlinders weer opnieuw te fladderen. En het is toch echt niet van Joerie ditmaal. Zo leuk! Ik heb er blijkbaar zin in. Vanaf afgelopen zaterdag is echt alles in huis wat we nodig hadden...
Vanaf zondag stonden de koffers al ingepakt...
Vanaf dinsdag had mijn mannetje de laatste huishoudelijke taken afgerond, want ik moest werken...
Gisteren om 1715 uur de deur van Fauna achter me dicht gedaan en 's avonds de laatste keer sportschool, ook dat schema in m'n hoofd volbracht. De mud masters is immers na de vakantie snel in het vooruitzicht. Maar we zijn d'r klaar voor en ons lichaam ook na al die maanden consequent sporten.
Zo zijn er heel wat 'automatische' schema's de laatste weken afgewerkt. Ik houd immers van lijstjes, doelen stellen, bijstellen indien nodig, maar liever haal ik de doelen gewoon. Grote doelen worden automatisch klein gemaakt. Ik word daar niet meer onrustig van. ABN AMRO, mijn dank is wederom groot. De vakantie heeft maar 1 doel: genieten met een grote G! Geen lijstjes, geen verplichtingen, gewoon doen wat wij willen. De vrijheid ervaren van niets moeten. Een fantastisch gevoel is dat iedere vakantie weer.

Iets voor acht nog een lekkere laatste douche. Een heerlijk gezond ontbijtje en dan tikken de laatste uurtjes snel weg. Nyah maakt haar pixel portret af en het resultaat is schitterend. Veel geduld voor gehad. Pipoos, na Afrika komen we weer wat matjes halen.
Het laatste half uurtje is het meest hectisch. We werken altijd van boven naar beneden. De laatste dingetjes in de tassen en op zich valt het nog mee met de bagage. Margje, Yara, Dex en papa komen ons uitzwaaien. Wat lief! Het regent pijpenstelen. De deur zojuist achter me dicht gedaan en nu laat ik -net als altijd als we weg gaan- alles los. Op naar Afrika... avontuur!

Bijna 11 maanden geleden reden we van Frankrijk naar huis. Dat was het beginpunt van ons All for Africa project. Zoveel energie gekregen het afgelopen jaar van alle voorbereidingen. En zoals altijd wogen de laatste loodjes het zwaarst.. papa leukemie... niet leuk. Het wachten die laatste paar weken duurde lang. Ook voor jullie, mijn gezin. Gisteravond twee drukke luidruchtige dames. Vanochtend bij het wakker worden meteen glimlachend "Yes, vandaag gaan we" en "eindelijk, eindelijk gaan we". Jullie gezichten spreken boekdelen. Ook jullie beseffen dat er iets bijzonders in het vooruitzicht ligt.

Bedankt voor al die maanden voorpret. Wat hebben wij daarvan genoten. Misschien nog wel leuker dan hetgeen we gaan doen, al betwijfel ik dat. De oudste twee houden van avontuur. Het was met jullie een intense voorbereiding die 11 maanden lang. Bijna dagelijks begonnen jullie er zelf over en dat was iedere dag weer een feestje. Nu eens kijken of we al het moois van het veel bekeken National Geographic ook in het echt gaan zien. En of stoere Jesse echt stoer blijkt te zijn of het alleen bij woorden laat. Wat jaartjes ouder nu... hij zal vast niet meer zeggen als hij leeuwen ziet "waar zijn mijn schoenen?" "Kom we gaan naar buiten." De intensiteit van avontuur gaat omhoog. Uganda, 5 jaar geleden, was een mooie onvergetelijke eerste ontmoeting met Afrika.

Een stoere selfdrive ligt voor ons!
Nog 200 km tot Frankfurt, net na acht uur vliegen we weg met Windhoek als eindbestemming. Het avontuur in Namibië maar vooral in Botswana ligt op ons te wachten. Namibië is ter kennismaking om erin te komen met onze 4x4 auto met daktenten.... in Botswana ligt het 'echte werk' voor ons.

Nog even en dan gaan we er niet meer over denken, niet meer fantaseren, maar zullen we 3,5 week samenwerken. Thailand vonden we toen al een heel avontuur en super maar dat was in vergelijking met dit echt 'a piece of cake' denk ik nu. Dus Afrika kom maar op, de Van Schijndels met McGuiver senior en junior zijn er meer dan klaar voor!

Yes, het is nu eindelijk zover!

Genieten met een grote G van jullie en het vast adembenemende Afrika!

Op een veilige heenreis!
X

• 10 Augustus 2016 - 19:38

Aanwaai Tante!:

Heerlijk, je eerste verslag al........ Heel veel plezier allemaal! Liefs uit Delft

• 10 Augustus 2016 - 19:48

Ome Leendert:

Heerlijk om weer aan een nieuw Biancaboek te beginnen

• 10 Augustus 2016 - 20:05

Wil:

Hallo reislustig gezin met een mooie reis in het vooruitzicht en laat ons meegenieten van jullie avonturen
    Wij wachten met spanning af naar jullie verhalen
    Hou van jullie en zal jullie zeker missen
    Heel veel liefs

• 10 Augustus 2016 - 20:13

Maria Van Kinderen Van Schijndel:

Hallo famile, leuk dat we mee mogen genieten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Heel veel plezier samen. Groetjes Maria.

• 10 Augustus 2016 - 20:22

Baukje :

Lieve vriendjes , we wensen jullie heel veel plezier op deze super gave reis! We hopen dat al jullie verwachtingen uit gaan komen , maar dat kunnen we rustig aan jullie overlaten! Geniet van Afrika en van elkaar en ben voorzichtig ! Dikke kus Patrick, Baukje , Sophie en Gijs xx

• 10 Augustus 2016 - 20:44

Patricia:

Super verslag, nu al!! Havefun en idd genieten met zijn alle. Liefs Ad en Patricia

• 10 Augustus 2016 - 21:42

Thea:

Lieve schatten het is nu echt zo ver jullie gaan op avontuur waar jullie zo naar uit hebben gekeken.
    Ik hoop dat jullie er heel veel van kunnen genieten dat hebben jullie wel verdiend na al dat harde werken.
    Geniet van elkaar en van jullie mooi avontuur.
    Ook ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Heel veel pleziervaart.
    Ik hou van jullie .
    Veel liefs XXXXX

• 10 Augustus 2016 - 22:12

Angelique :

Geniet met een grote G! Het is jullie gegund. We zijn benieuwd naar al jullie verhalen!
    Wat een bijzondere reis! X

• 11 Augustus 2016 - 00:02

Danielle Vekemans :

Wat een leuk en gaaf idee is dit!!!! Een hele fijne vakantie geniet ervan samen!! Ik ga het zeker allemaal lezen! X

• 11 Augustus 2016 - 07:22

Leef:

Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! Dat genieten komt helemaal goed, jullie kennende.

• 11 Augustus 2016 - 09:44

Ellis:

Ik ga jullie volgen! Wat leuk om dit te lezen!

• 11 Augustus 2016 - 09:44

Margje:

Hallo lieverds,

Wat een ontzettend gaaf vooruitzicht! Eindelijk is jullie mooie reis begonnen. Jullie zullen nu in Windhoek zijn! Leuk dat we jullie reis zo kunnen volgen! Geniet ervan en van elkaar! X

• 11 Augustus 2016 - 11:11

Jolanda.willemsen:

Na het lange lange wachten en voorbereiden staat het avontuur nu werkelijk te gebeuren. Plezier, avontuur, gekheid, beesten, bush... enjoy!

• 12 Augustus 2016 - 15:26

Oma Van Schijndel:

Fijne vakantie allemaal.Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen. Groetjes van oma.

• 12 Augustus 2016 - 20:14

Corianne:

Heb een hele mooi "safari" samen.

• 14 Augustus 2016 - 20:31

Frans En Marie:

Nou het lijkt mijn een reis om nooit meer te vergeten.
    Fam geniet er lekker van en nog veel mooie dagen
    Xxxx en groetjes van Ome Frans en Tante Riet