Vier dagen samen buiten genieten! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Vier dagen samen buiten genieten! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Vier dagen samen buiten genieten!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

08 Mei 2016 | Nederland, Tilburg

He lekker ding,

Een week na het Kreta-avontuur zitten we gisteren samen in de kantine te genieten van Nyah die weer op het paard is gestapt. Heerlijk galopperend in een T-shirt, klaar voor de laatste weekjes school. Ik heb de rijlessen opnieuw ingepland. De verrassing die je voor Nyah had geregeld bij thuiskomst viel goed in de smaak. Belofte maakt schuld, de deuken zijn weer uit de muur en het bureaublad, het gewenste whiteboard hangt. Wat nieuwe accessoires en oude opgepimpt en het geheel is rustiger geworden, volwassen noem je het. Het was jouw project en ik heb het losgelaten. Heerlijk! Het was perfect. De belofte van zo'n jaar geleden is ingelost. Het gespaarde geld voor haar vakantie nu op.

Wat hebben we lekkere dagen gehad. Vakantie in eigen huis. De boel de boel gelaten en genoten van elkaar en het goede weer.

Yara heeft me gemist. Dat is te merken de dagen na terugkomst. Spontane zoenen en omhelzingen. Genietend als we 's avonds om half 11 tegen haar zeggen: "Kom Yara, welke film wil je met ons kijken?" Daar zitten we dan met drieën tegen elkaar tot in de nacht. Wij emotioneel als altijd, de tranen niet kunnen bedwingen en Yara lachend om ons. Een Yara die zegt: "Mam, wat kan ik voor je doen?" De enige keer dat ik een uurtje stofzuigde. Dat laat zien dat ze relaxed is. Ze heeft weinig aan school gedaan, lekker haar ding gedaan. En als je zegt dat we nog wat leuke dingen samen gaan doen, zegt ze telkens: "ik heb er zo'n zin in!" Op woensdag als jij nog werken bent, zit ze bij me in de tuin. Tegenover me. "Mam, heb je ook zon zin in Afrika?" Gewoon uit het niets. Samen tellen we hoe lang het nog is. Yara gaat niet voor de dieren. Yara houdt van andere culturen, andere leefwijzen ontdekken. Dat geeft ze ook duidelijk aan. Een andere insteek als Jesse. Ik opper een ideetje aan haar. En het valt in de smaak. Eens kijken hoe we dat vorm gaan geven. Iets om naar uit te kijken wat inspirerend is! Jij lacht als je dit hoort. Die woensdagavond beginnen onze paar dagen samen in de zon. Lekker met een potje Kubbs op het grasveld achter ons. Wat waren Yara en ik slecht! Nyah gooit als de beste.

Afrika, een andere beleving als Thailand. Bij Thailand hadden de kids er zin in, maar dit reikt verder. Hier kunnen ze niet over ophouden, komen ze telkens op terug, de twee oudsten. Dat komt door hun leeftijd denken wij. Nu zijn ze drie jaar ouder. Dit voelt anders doordat ze zo gegroeid zijn, letterlijk en figuurlijk. Het besef is er meer. Onze kids zijn meer volwassen. De voorpret is hierdoor zoveel leuker. Jij zegt me nu al vaak dat het het geld meer dan waard is, gewoon door de voorpret van die twee. En de pret die wij op onze beurt weer om hen hebben.

Ook Jesse heb jij er afgelopen dagen weer over gehoord. "Pap, zegt hij net als jullie zijn spullen voor Texel weg brengen. "Dit wordt de eerste vakantie in m'n leven dat ik niet in zee zwem". Jij komt terug en vertelt over jullie deal. Weer of geen weer, bij Cape Cross duiken jullie het water in. Glimlachend hebben jullie je hand hierop gedrukt. Kleinigheidje.....niet te ver want er zitten haaien. Dat besef doet Jesse alleen maar meer lachen. Gisteravond is ie 'uit' geweest. Naar Epic met zijn voetbalteam. Dave Roelvink draaide, Nick was er ook en meer bekenden. Jesse heeft genoten! Half drie thuis en met goede zin en een lach vanochtend erg moe, maar voldaan. Bijna 17, hoogste tijd om de volgende fase van loslaten in te gaan. Hij loopt niet in zeven sloten tegelijk. Onderzoek op Texel komende week. Slapen in een tent, zelf koken. Woensdag even terug voor deel 3 van 4 van zn Cambridge examen. Afgelopen week genoeg gewerkt om er een week tussenuit te kunnen, vindt hij. Tis dat ie nog geen 18 is, zijn naam was gevallen om teamleider te maken. Andere taken krijgt hij vaak. Hij geeft ook zelf aan bij de leiding dat hij meer wilt. Zichtbaar ook tevreden dan als hij dat soort dingen tegen ons vertelt. Blijf dichtbij jezelf en wees onderscheidend als je op wilt vallen. Jesse blijft steeds vaker bij zichzelf merken wij. Hoeft niet wat anderen doen, doet wat hij wilt en vindt. Z'n rugtas voor Texel zit vol, jij hebt hem met hem dicht gemaakt. McGuiver 2! Altijd zin in avontuur. Samen zetten we hem af. Een coole zwaai vanuit de bus met glimlach. Lol op Texel deze week voor hem. En al hadden wij het ook prima gevonden als hij thuis bleef ditmaal. "De hele biologieklas ging toch..."

Samen met Nyah heb ik jullie deze week tweemaal mee terug genomen naar ons Griekenland avontuur. Ik opperde het idee om een Grieks ontbijt voor jullie te maken. Een grote glimlach bij haar. Samen de ingrediënten zoeken bij AH. De volgende ochtend een Grieks ontbijt in de zon. En dat in Nederland. Iedereen smult ervan. Daar geniet ze van! Later op herhaling met een Griekse salade. Ze helpt mee en de hele salade gaat op. Het is Nyah die het Moederdagcadeau opperde en er werk van maakte. Zo lief en goed over nagedacht. Jesse maakt een klein gedichtje. Samen regelen ze ontbijt met jou en de dames koken 's avonds. Jullie mam viert Moederdag in Spanje, daar zijn we vrijdag samen een cadeautje gaan afgeven. Vanavond naar Mothersday met ons mam en Naat, gezellig.

Genietend van de zon in de tuin vandaag, op Moederdag. Yara helpen met Frans, Nyah met haar project. En om vier uur besluiten we toch echt dat het nu moet: opruimen na vier dagen optimaal genieten. Samen genoten van onze kids de afgelopen dagen. En samen het geluk van ouderschap delen, is waardevol. Samen de kids volwassen zien worden. De blik naar elkaar toe als een van ons geniet van een van de drie. Die blik, dat delen van het ouderschap is onbetaalbaar en onmisbaar voor mij. Als het moet, moet het, maar delen van oudermomenten is heerlijk. Ik zou het niet zonder jou willen beleven. Zie en ervaar nu van dichtbij dat alleen die momenten noodgedwongen moeten ervaren, vaak ook worstelen is.

De momenten samen afgelopen dagen vastgelegd op film. Waterskiën met onze waterratten! Jesse gaat ditmaal ook mee. Omdat Nyah vorige keer de ronde niet geheel kon afmaken en het heel ver zwemmen is, besluiten wij niet mee op de skies te gaan maar hen te helpen. Wetsuits aan, skies eronder en ja hoor nr 2 skiet meteen weg, drie rondes lang. Jesse heeft een keer of twee nodig en heeft dan ook de smaak te pakken. Kracht is noodzakelijk. Nyah krijgt het ditmaal voor elkaar om 1,5 ronde te skiën zonder te vallen. Dat ene jaartje heeft haar sterker gemaakt. Mooi! Ze hebben het onder de knie, die drie. Dat betekent dat wij volgende keer ook op de skies staan. En de twee oudsten willen dan op het wakeboard. Mooi vooruitzicht, iets nieuws om te leren.

Dagje strand de dag ervoor was ook top! Best druk. Voeten in het zand, we zien het snel vloed worden. Telkens schuiven we onze spullen een stuk naar achteren. Beach volley, lummelen met vieren. De meiden vermaken zich. Een hapje bij een strandtent, ijsje na een wandeling naar de volgende strandtent en daarna naar huis. Op de achterbank twee dames die slapen. Een teken dat ze voldaan zijn. Op tijd voor de trainingen. Want er heeft er 1 heel veel zin in de megacrew training. Haar blikken als ze erover vertelt, heerlijk. Met Iris en Jesse zien we, als we ze op gaan halen, de vooruitgang. 1 keer samen dansen, voor Yara een wens die uitkomt binnenkort.

Middagje midgetgolf en fietsen met Margje en de kids donderdag was ook heerlijk. Lekker in beweging. Lange afstanden houden ze prima vol. Ook Dex en Yara vermaken zich goed. Tot hole 18 blijft Dex ook fanatiek meedoen. Wij hebben aardbeienhangop gemaakt en Margje heeft gezorgd voor hamburgers van Lejeune. Nog gezellig even samen eten. Het is half tien als we thuis zijn. Benen op de bank en nog een filmpje aan.

Nu, nu zitten onze dagen samen vrij erop. In de wetenschap dat we elkaar komende weken weinig gaan zien, heb ik nu al heimwee naar deze dagen. Lieverd, ik heb genoten. Genoten! Genoten van jouw liefde en van jou! En zeker ook van onze kinderen. Dank voor de ontspannende dagen samen en het genieten van en met elkaar.

De laatste schoolvakantie voor de zomervakantie is voorbij. Hiermee is ons grote aftellen begonnen. Verlang nu al naar het avontuur. Want daar hebben we voor gezorgd: alle ingrediënten voor avontuur in de wilde natuur!

X
je stuk

• 09 Mei 2016 - 08:40

Marion:

En weer een mooi verhaal om te lezen...... Carpe Diem XXX

• 09 Mei 2016 - 21:22

Thea:

Lieve allemaal fijn dat jullie van deze dagen hebben genoten met jullie kids.
    Ik lees graag jullie volgende vakantie verslag en kijk daar naar uit.
    Love you All .

• 11 Mei 2016 - 10:00