Nog heel even... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Nog heel even... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Nog heel even...

Blijf op de hoogte en volg Bianca

29 Maart 2016 | Nederland, Tilburg

Lieve lieve Nyah,

Nog maar 3,5 week en dan rijden wij samen paard op het hopelijk zonnige Kreta! 2,5 jaar lang gespaard voor jouw reis. Heerlijk dat het nu bijna zover is. Niet eerder was ik zo lang met jou alleen en zoveel uurtjes met jou zo actief. Je vond het lastig iets te kiezen. Gewoon omdat er zoveel mogelijkheden zijn en jij het al heel snel goed vindt. We hebben jou daarom een handje geholpen: met dolfijnen trainen op Curaçao of paardrijden bij een Grieks-Nederlandse familie op Kreta. Je koos voor Kreta en de reden liet me glimlachen. "Dan kan jij echt iets samen met me doen." Zeker weten dat wij echt dingen samen gaan doen. Kreta ontdekken op de rug van het paard. Wie wilt dat nu niet? Je kijkt ernaar uit, zonder je daar al teveel over uit te laten, maar als ik er met je over klets, glimlach je. Jouw glimlach, een week lang... daar doen we het voor. Bescheidenheid siert de mens.

Een jaartje of drie rijd jij nu al bij De Vijf Eiken. Iedere week les op zaterdag. Eerst bij Anita en nu bij Esther, oma's collega. Dat is echt jouw moment. Je wilt op tijd vertrekken en baalt ervan als je een keer niet kunt. Wedstrijden hoeft nog niet zo nodig. Hoewel je de eerste en enige wedstrijd die je reed meteen schitterde en in de prijzen viel. Als ik jou op het paard zie zitten, zie ik een zelfverzekerde jongedame met een geweldige houding die het paard meestal goed onder controle heeft. Een gevoel van trots overvalt me dan telkens weer. Omdat jij straalt, straal ik vanbinnen.

Ik heb je zien groeien in het omgaan met dieren. En dus ook met paarden. Momenteel logeert Bullit, onze logeerhond, al een weekje of vijf bij ons. Jij voelt je verantwoordelijk en gedraagt je hier ook naar. Toen hij voor het eerst kwam, was je terughoudend. Zojuist danste je met hem in je armen de kamer rond. Heerlijk! Helpen in de stal hoef ik voor aanvang van de les niet meer. Daarna vind je wel makkelijk. Je kent iedereen en doet jouw ding op zaterdag. Eigenlijk altijd komen oma en opa kijken. Dat vind jij fijn, je mist ze als ze er niet zijn. Misschien kijken we ooit samen naar een van jouw kinderen die aan het paardrijden is of iets anders van sport doet. Wie weet, het lijkt mij in ieder geval een geluksmoment.

Ter voorbereiding op ons tripje heb ik nu ook paardrijles. Van Denise. Denise is erg goed in het invullen van behoeftes van haar klant. Rustig, duidelijk en doortastend. Heerlijk! Vier lessen achter de rug. En eigenlijk gaat het prima. Papa zegt dat ik straal als ik op het paard zit. Paardrijden met jou/jullie stond nog op mijn wishlist zoals papa en ik onze list noemen. En die ga ik gewoon met jou afstrepen. Jouw wens is ook mijn wens. Alle vertrouwen erin dat het goed gaat komen, links- of rechtsom.

Ik denk even terug aan januari. 9 januari werd je ongesteld, een zaterdag. Op de bank kwam je zeggen s middags dat je dacht dat je bloed verloor. Ik vroeg je me te roepen als je wilde, zodat we samen konden kijken. Niet lang daarna ben je boven en loop je naar je zus. Ja, ongesteld! En hoe! Veel heftiger als je zus die met spotting begon. Bij jou kwam het meteen goed. Twee keer doorgelekt in bed en ook menige broek in de was. Telkens kom je me vragen of het maandverband goed zit. Drie dagen later maak je het uit met Bram. Na Thomas en Bram nu even al geen vriendje meer. Wel druk aan het Skypen met Xavi, maar naar eigen zeggen niet verliefd.

Eind januari liep je mee op het Reeshofcollege. Was niet heel bijzonder, niet erg spannend. Tis wel de school waar jij je meteen thuis voelde. Wat ben je groot! Onze jongste al naar de middelbare. Jeetje zeg, nog even en dan zitten er drie hele weekenden te leren. Dan gaan wij aan het andere punt van onze wishlist werken. Begin maart hadden we het adviesgesprek groep 8. Wat was je trots op jezelf. En wij op jou. Hoger dan jezelf had verwacht en dan wij hadden gedacht: gewoon een dikke kader waarmee je zelfs naar een kader-TL brugklas kan. Jij bent zichtbaar opgelucht. Want dat gesprek was toch wel een ding voor je. Zo spannend! Zelf verdiend. Niet lang daarna lopen we met drieën het Reeshofcollege binnen om je aan te melden. We kiezen voor een stapje lager iom jou. We gaan voor de succeservaringen. Een hele leuke gave vrouw helpt ons. Precies degene met de juiste rol! Toeval! Wederom bescheiden en rustig beantwoord je haar vragen. Nu afwachten. Voldoe je aan alle eisen? We denken van wel en met je grote sprong na rt hopen we het beste. Een ander alternatief zien we namelijk niet zitten. Volgende week weten we al iets meer denk ik. En anders weet je het he... dan gaan we voor jou ons uiterste uiterste best doen.

De softshell jasjes zijn besteld! Je verheugt je nu al op iedere dag lekkere salades van de kok met feta. Nog even naar school en dan gaan we samen superactief zijn, zes dagen lang. Het lijken me fantastische tochten die zo divers zijn. Ik kijk ernaar uit. Jouw weekje alleen met mama en mijn Nyah-weekje. Samen in bed?

Love you,
Mama

  • 29 Maart 2016 - 20:00

    Marion:

    Lieve Nyah, (en Bianca natuurlijk)

    Wat heerlijk voor jullie om straks samen een week samen in Kreta te zijn! Een mooie ervaring om dat te doen vanaf een paard.... Spannend om straks naar de middelbare school te gaan.....
    Tsja Bianca ook dit kleine meisje wordt fantastisch groot!
    Liefs ome Leendert en Marion


  • 30 Maart 2016 - 09:00

    Wil:

    Ook wij Cheo en Giovanni kijken uit naar de zaterdag kopje koffie drinken bij het paardrijden en evn bij kletsen
    Genieten van Nyah op het paard en nu dus ook Bianca en dat gaat bijzonder goed en is klaar gestoomd om met Nyah op Kreta de dagtripjes te maken
    Misschien dan ook wat spierpijn maar dat zal de pret niet in de weg staan
    Maar dat lezen we dan wel want we willen wel graag op de hoogte blijven
    Heel veel liefs

  • 30 Maart 2016 - 19:33

    Oma :

    Lieve schatten wat fijn dat jullie nu al genieten van jullie voorpret.
    Ik weet zeker dat jullie het heel fijn hebben als jullie daar zijn.
    En dat wij dan mee mogen genieten van alle mooie en leuke dingen die jullie daar dan gaan doen.
    Ik kijk daar naar uit liefs XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 125358

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Nieuw avontuur: Cambodja & Laos

01 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Rondreis Peru met opa en oma

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Change of plans: Panama!

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Op ontdekking op Sumatra, Java en Bali

06 Juni 2017 - 08 Juni 2017

Drie dagen de liefde vieren in Madrid!

10 Augustus 2016 - 04 September 2016

Selfdrive Namibie en Botswana

23 April 2016 - 30 April 2016

Paardrijden met Nyah op Kreta!

19 November 2015 - 21 November 2015

Weekend Londen met zessen

28 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Avontuur in de Ardèche!

17 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Vamos à la playa

26 Juli 2014 - 30 Juli 2014

En dan nu.... op ontdekkingsreis!

12 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Op de camping in Italie!

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, wereldstad!

16 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondtrekken door Zuid-Thailand

02 Juli 2016 - 30 November -0001

Papa's reis VOOR zijn leven

Landen bezocht: