Het begin van 2016......het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu Het begin van 2016......het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

Het begin van 2016......het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

01 Januari 2016 | Nederland, Tilburg

Er zijn weer wat weekjes voorbij na het vastleggen van het vorige verslag. Inmiddels zijn de feestdagen achter de rug en dat betekent dat we weer naar het voorjaar gaan. Lekker genoten van de simpele dingen in het leven afgelopen dagen, maar zeker ook bepaalde zaken overdacht. Heel het jaar veel en hard gewerkt allemaal, nu relaxed. M’n stoere outdoorman heeft het gekregen boek over Namibië en Botswana uitgelezen en zelfs nu, weer wat weekjes later, hoor ik Natio Geo op de achtergrond en zitten vader en zoon zich te ‘verlekkeren’. In dat patroon is niets veranderd al hebben we door alle drukte op het werk van beiden weinig tijd genomen om de reis verder te plannen. Maar 2016 is begonnen. Het boek ‘De reis van mijn leven’ ligt klaar om te lezen, het volgende ‘wildboek’ is al in the picture en de eerste fleece slaapzakken en handdoeken zijn binnen. Jesse heeft met sinterklaas een ‘vuurmaak-setje’ gehad en nu wordt het tijd met de beschikbare middelen de puntjes op de ‘i’ te gaan zetten. Inmiddels zijn de eerste 4 maanden voorbereiding voorbij.

Daaaag 2015, het jaar:
Waarin Jesse verkering kreeg met Iris, z’n eerste baantje kreeg en zijn verantwoordelijkheid op school zelf inzag en voor het eerst ging meelopen op de UVT. Hij met Yara voor het eerst een paar dagen alleen thuis bleef tijdens een paar dagen Londen. En hij voor het eerst werd geconfronteerd met stelen bij AH en dat maakte grote indruk. Het jaar waarin hij zelf mocht vliegen in een vliegtuig voor z’n zestiende verjaardag van opa en oma en z’n lang begeerde horloge kreeg.

Het jaar waarin Yara boven zichzelf uitsteeg op school en we meneer Paul bedankte voor zijn goede inzicht. Waarin Yara bescheiden is op school, maar van zich laat horen wanneer zaken haar waarden en normen overschrijden. Waarin Yara aangeeft misschien wel medicijnen te willen gaan studeren of medicijnuitvinder wilt worden. Waarin ze heerlijk relaxed en vele films op Netflix heeft gezien. Waarin ze nog steeds knuffelt en megacreatief is in woorden en daden en haar kwaliteiten in wie ze is en wat ze kan sterk naar voren komen. Waarin ze samen met Nyah en Nika ging skydiven.

Waarin Nyah aan haar laatste jaar op de basisschool begon en voortaan de paardrijlessen van Esther kreeg. Waarin ze echt is gegroeid en zelf heel goed aangaf bij de homeopaat wat zij ervaart en hier een compliment voor ontvangt. Waaruit wellicht blijkt dat de waarzegster gelijk heeft: “een oud zieltje, haar maak je niets wijs, zij voelt dingen aan” (zie brief 2012). Het jaar waarin ze startte met RT en haar eigen mening omtrent douchen net zolang bleef duidelijk maken totdat mama er iets mee deed (ze had immers gewoon gelijk).

Waarin Joerie en ik 12,5 jaar getrouwd waren. En schat, ooit vieren we groots ons samenzijn en kunnen we elkaar meer verwennen met attenties en tijd voor elkaar, dagjes weg. Dan is daar meer fin ruimte voor. Waarin keer op keer blijkt dat jij een geweldig mens bent met een groot hart als mensen er voor open staan. Waarin je in mijn ogen een groot leider bent op je werk. Enerzijds door je ervaring en het handelen in belang van het bedrijf, maar anderzijds door wat je de ander gunt en daarvoor staat. Waarin jij je steeds weer op de achtergrond zette, veel uren maakt door het reizen en nachten doorhaalt. Waarin Margje ook echt jouw vriendin werd. En het jaar waarin je het hardlopen weer consequent oppakte.

Het jaar waarin ik zei: de pindakaaspothouder mag niet ontbreken en Evie werd geboren! Helaas daarna toch te kleine en kromme frontjes erin; dus frontjesgate! Het jaar waarin ik als mens groeide door gesprekken met anderen waarbij ik hen een stukje verder kon helpen in hun proces. Het jaar waarin Margje ging scheiden, Nicolle haar bedrijfje is begonnen en zij alles opzij zette tijdens de terminale fase van haar tante (bewondering), Baukje grondig ging verbouwen, Rianne haar moeder is verloren en Claudia haar leven veranderde door haar knie-operatie. Het eerste jaar dat tante Ria zonder haar Jan door het leven moest gaan en o wat heb ik vaak aan haar gedacht en met regelmaat effe bellen. Het jaar waarin m’n zus van baan veranderde en haar baan mocht houden. Faya en Tara tiener werden met een schitterende kamer en konijntjes kregen en weer moesten begraven. Waarin papa voor het eerst genoot van zijn pre-pensioen en mama Lucardi-gate min of meer afsloot. Waarin Wil met haar moeder van bijna 90 naar Canada ging met Jan en zij beiden veel kilo’s achter zich lieten. Het jaar waarin ik besefte dat velen gaan voor eigen gewin in welke zin ook en maar weinigen echt het beste met je voor hebben.

Hallo 2016:
Waarin Jesse waarschijnlijk voor het eerst alleen op vakantie gaat met vrienden en z’n parachutesprong maakt. Eerste rijles?
Waarin Jesse naar zijn laatste jaar op de middelbare school gaat: 6VWO
Waarin hij ook nog naar Texel gaat voor een biologie-onderzoek (Hoe zou het zo’n 8 jaar later zijn daar?)

Waarin Yara haar trainster live gaat aanmoedigen met ons bij de tv-opnames van Touch Down
Waarin ze haar papa-momentje heeft bij SKY, een dramaverhaal dat zo past bij wat zij leuk vindt.
Waarin Ties misschien toch haar vriendje wordt (grapje)?

Waarin Nyah op kamp gaat en haar eindmusical voor ons opvoert.
Waarin Nyah naar het Reeshofcollege gaat.
Waarin ik nog veel met haar ga pixelen en ongetwijfeld veel spelletjes zullen doen. Waar we lekker met vijven weer bankhangen en lange gesprekken hebben aan tafel.
Het jaar waarin het getal 13 voorkomt van Nyah’s lijstje en wat zou de betekenis hierachter zijn (angst).

2016, gewoon een ander getal. Gewoon weer een nieuw begin.
Nog 7 maanden te gaan, 1 vakantie dit jaar verder niets, maar het aftellen is begonnen, want 2016 is aangebroken. Nu alleen heel hard hopen dat we gezond blijven. Een jaar waarin ik hoop dat onze ogen meer geopend zijn voor anderen. Een simpel kaartje, een simpel woordje, gewoon tegen iemand die je nauwelijks kent. Heerlijk als ik me realiseer dat iets simpels zoveel kan doen met de ander. 2015 mee gestart en ik hoop dat ik dat soort momenten meer kan gaan creëren met Wil als grote voorbeeld (pak muisjes).

• 01 Januari 2016 - 19:18

Thea:

Ik geniet nu al van alle verhalen die je de komende maanden ga schrijven.

• 01 Januari 2016 - 19:31

Natalie:

Lieve zus,
    Wat een jaar en wat mooi omschreven. Yara heeft het van geen vreemde. Dat 2016 je mag brengen wat je ervan hoopt en terugkrijgt wat je verdiend. Dat de vakantie met je suvival gezin weer mooie momenten geeft die gekoesterd worden. Waarin je door je kleine gebaren naar een ander toe hopelijk veel verrast gaat worden met wat je daarvoor terugkrijgt. Dat het getal 13 niet uit gaat komen waarvoor je vreest en dit wat last van je schouders haalt. Op een 2016 vol mooie momenten groot en klein dikke kus je zusje

• 02 Januari 2016 - 15:46

Wil:

Lief gezin
    Fijn om het allemaal te lezen wat jullie gaan beleven en zo toch deel uit te maken van jullie reis
    Afrika heeft ook mijn hart gewonnen vooral de mensen als je er voor open staat
    De natuur dieren en alles wat er zo bij komt kijken ga ik met jullie beleven op afstand maar er niet minder van genieten
    Liefs