1 nachtje! - Reisverslag uit Heikant, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu 1 nachtje! - Reisverslag uit Heikant, Nederland van Bianca Poppelaars - WaarBenJij.nu

1 nachtje!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

27 April 2014 | Nederland, Heikant

Lieve Yara,

Nog een paar minuutjes en dan breekt de dag van vertrek aan! Nog even lekker slapen, momenteel helemaal uitgeteld in je tweepersoonsbed. Niet eerder maakte je je zorgjes om het vliegen. Je hebt papa horen zeggen dat je statistisch gezien het beste achteraan kan zitten als er iets gebeurd. Je benadrukt voor het slapengaan nog even dat ik er dus voor moet zorgen dat we daar zitten. " Is goed schat, ga ik proberen". Helaas konden we voor deze vlucht niet vooraf inchecken. Dus papa en ik zaten voor niets om zeven uur vanochtend al beneden. Voordeel: lange dag voor de boeg. Totaal geen stress eigenlijk, de laatste twee jaar niet meer. Alles op tijd geregeld, alles is klaar, alles gepoetst en gewassen en gestreken. Dus eigenlijk alles onder controle. De ochtend verloopt rustig. Verse jus en een lekker ontbijtje. Jullie willen een tosti in de pan. De ontbijtjes op zondag, die koester ik. Altijd gezelligheid aan tafel. Dit keer gaat het over schaamhaar! Of juist niet... Zo leuk.

Jij brengt de dag relaxed door, gewoon in je pyjama. Dramafilm op Netflix en jij geniet. Opa en oma Van Schijndel komen met de boys nog gezellig koffie drinken om ons een goede reis te wensen. Ook tante Natalie, oom Jeroen en Faya en Tara komen gezellig wat drinken. De dames hebben wat lekkers en nog een reisgids meegebracht met een goede plattegrond erin. Erg lief!
We kletsen gezellig.

Als iedereen naar huis is, fietst papa nog even naar de geldautomaat om de pinpas van jouw rekening te activeren. Dan kun jij ook zelf pinnen! En dat ben je van plan hoor! Je geeft aan dat je wel voor EUR 500 gaat shoppen. "Ik kom maar 1 keer in New York, mam!" Ik lach er om en zeg "Yara weet je hoelang je daar voor gespaard hebt?" en weet je ook dat je over 2 maanden weer andere dingen leuk vindt. Waarop je antwoordt: "Mam, ik heb nog veel meer gespaard zelf, dat weet je toch, dus waarom niet!" Tis jouw geld maar we zullen nog wel eens zien. Als vier jaar zelf verjaardagsgeld, zakgeld en ander verzameld geld sparen maar niet als sneeuw voor de zon verdwijnt, want dat vind deze voormalig bankdirecteur geen goed idee.

We besluiten vanavond nog even langs opa Pietjouw te gaan. Hij ligt in het ziekenhuis. Nyah en jij willen wel even mee. Mama stapt met jullie in de auto. Ik pak m'n tas en portemonnee snel mee. Kan ik meteen nog even tanken. Alleen is mama even vergeten dat ze haar pinpassen en rijbewijs er vanochtend uit heeft gehaald.... zodat ze mee kunnen naar New York. Ja, daar rijden we dan.. missen we de afslag naar het ziekenhuis omdat we met oma Pietjouw aan het bellen zijn.... moeten we opa bellen omdat we nu natuurlijk ook geen geld hebben om te parkeren.... waar kan dat gratis? Ben lid van de mutsenclub. Ja, die naam doe ik vandaag zeker eer aan. Als we opa aan de telefoon hebben, roep jij lachend: "Opa, de volgende keer dat we bellen zijn we de auto aan het duwen, want er zit bijna geen benzine meer in!" Nyah en jij liggen helemaal in een deuk. Gewoon rustig blijven mam, het komt allemaal goed is jouw devies. En het komt ook goed. Auto wordt gratis geparkeerd en met jullie ieder aan een hand lopen we naar het ziekenhuis. Opa is blij ons te zien en kletst aan een stuk door. Het gaat niet zo goed met hem, hij moet blijven. Hij is afgevallen en zonder tanden ziet hij er echt oud uit. Maar ja, boven de tachtig dan ben je ook gewoon oud. Jij zit rustig op een stoel te luisteren. Nyah vindt het al snel saai en komt tegen me aanhangen. Na drie kwartier vertrekken we weer. Eerst langs de wc opperen jullie als ik gezegd heb dat we thuis eerst goed handen wassen van de bacillen. Dus daar staan we met z'n drieen in de wc van het ziekenhuis. Operatie ontsmetting! We lachen. Nyah is moe van hele dag buiten spelen, ze is verkleurd. Thuis kruipen we met kussens op de bank. Nyah kruipt lekker bij mij. Ze gaat me missen, zegt ze. Ik haar ook! We liggen lekker de hele avond tegen elkaar aan.

Met papa had ik het er vandaag over. Jullie gunnen het elkaar, zijn niet jaloers en zien en voelen dat we alles zo eerlijk mogelijk proberen te doen. Tenminste zo komen jullie over. Tijd verdelen, aandacht en dingen doen die aansluiten bij de interesse van die persoon. Jesse ging naar Afrika, jij nu tweeënhalf jaar later gekozen voor New York. Nyah weet dat zij na dit tripje mag kiezen. Disney World, skieen, met de dolfijnen zwemmen of... Ze heeft nog geen idee, zegt ze. Maar ook die zal vast iets unieks gaan doen. Dat is ook de boodschap: als je een droom hebt of je wilt iets heel graag, kan je er zelf voor zorgen dat die dromen uitkomen! En dat als je spaart zelfs de grootste dromen werkelijkheid kunnen worden! Dreams are only dreams until you wake up and make them true. Een boodschap die ik duidelijk meegekregen heb uit mijn opvoeding. Deze boodschap is goed bij me blijven hangen. En vast versterkt door hoe wij zijn opgekrabbeld na tegenslag. Ik heb hier m'n leven lang al profijt van zowel privé als zakelijk. En met liefde geven papa en ik hem nu samen door. In je kamer staat de boodschap ook op de muur; volg je dromen. Die teksten op je muur zijn weloverwogen, onze adviezen voor jou. Eigenlijk voor jullie. Bij Nyah staan haar kwaliteiten op de muur, bij jou onze tips. Bij Jesse niets, simpelweg omdat hij als eerste een andere kamer had en het idee nog niet was opgekomen. Heb lef, blijf onderscheidend, blijf dichtbij jezelf, geloof in jezelf, goed zoals je bent, wees tevreden en ben gelukkig en nog een paar maar centraal 'volg je dromen'. Omdat een droom je een richting geeft, een doel. Omdat in je dromen alles kan en mag. Dromen kennen geen grenzen en daarom is dromen hebben zo fijn. Je wordt gevormd door de mensen om je heen en hoe je opkrabbelt na een val. Ik dwaal een beetje af.... haha die mama zul je later denken.

Als ik Nyah op bed leg, knuffelen we extra lang. Ook kruip ik effe bij Jesse in bed. Ook hij vindt dat gezellig. Effe kletsen. Over Isa laat ie niet veel los. Knuffel hem. Fijne minuten zo! Ik besluit Jesse in te fluisteren dat ie ervoor moet zorgen dat ie gelukkig is als er iets mocht gebeuren. " ja ja mam". En dat ie papa goed moet helpen dan. Als afsluiting een ik hou van jou. Dan heeft ie het wel gehad. Er gaat vast niets gebeuren maar het kan maar gezegd zijn. We laten immers meer dan de helft van het gezin achter. Jou geef ik een stevige knuffel. "Morgen gaan we mam". "Ik heb er zon zin in!" Met papa drink ik nog iets. De camera instructies ed nog eens doorgenomen om vervolgens snel te gaan slapen. Een laatste rustige nacht vermoed ik. Opa zal vast snurken namelijk.

Droom lekker meis! X mama

  • 29 April 2014 - 08:48

    Wil:

    Leuk om he belevingen weer te lezen en zo reizen we een beetje mee
    Maak er een bijzondere reis van en vooral genieten van elkaar
    Heel veel liefs

  • 29 April 2014 - 10:02

    Natalie:

    Hallo lieverds,
    Wat een geweldig begin van een onvergetelijke reis.
    Jeetje, super hoor! Geniet van alle indrukken en elkaar.
    Tot het volgende reisverslag.

    Dikke kus
    De mutsjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heikant

Bianca

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 125273

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Nieuw avontuur: Cambodja & Laos

01 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Rondreis Peru met opa en oma

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Change of plans: Panama!

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Op ontdekking op Sumatra, Java en Bali

06 Juni 2017 - 08 Juni 2017

Drie dagen de liefde vieren in Madrid!

10 Augustus 2016 - 04 September 2016

Selfdrive Namibie en Botswana

23 April 2016 - 30 April 2016

Paardrijden met Nyah op Kreta!

19 November 2015 - 21 November 2015

Weekend Londen met zessen

28 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Avontuur in de Ardèche!

17 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Vamos à la playa

26 Juli 2014 - 30 Juli 2014

En dan nu.... op ontdekkingsreis!

12 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Op de camping in Italie!

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, wereldstad!

16 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondtrekken door Zuid-Thailand

02 Juli 2016 - 30 November -0001

Papa's reis VOOR zijn leven

Landen bezocht: